اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه برخی از بازارچه‌های مرزی که می‌توانند در توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی کنند، در سایه بی توجهی به تعطیلی کشیده‌ شده‌اند که با سیاست‌های اتخاذی به زودی شاهد بازگشایی آنها خواهیم بود.

جواد کرمی در جلسه توسعه صادرات آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های مرزی و صادراتی استان، با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان در اجرای سیاست‌های صادراتی، گفت: دولت بدنبال حمایت و تقویت معیشت مرزنشینان با بهره مندی از تجارت خارجی است.

او  افزود: آسیب شناسی حوزه صادرات و ارائه راهکار برای رفع موانع پیش روی آن، ضروری است. ظرفیت‌های بی نظیری برای توسعه تجارت خارجی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از آنها برای تقویت صادرات به خارج از کشور باید بهره‌مند شد.

معاون استاندار با بیان اینکه به دنبال ایجاد و فعال کردن بازارچه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی هستیم، اضافه کرد: متاسفانه برخی از بازارچه‌های مرزی که می‌توانند که توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی کنند، در سایه بی توجهی به تعطیلی کشیده‌ شده‌اند که با سیاست‌های اتخاذی به زودی شاهد بازگشایی آنها خواهیم بود.

او با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه، ادامه داد: بازارچه‌های مرزی نقش بسزایی در جذب گردشگر به منطقه دارند که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان‌غربی بیشترین پایانه‌های مرزی در کشور را داراست و می‌تواند قطب بازارچه‌های مرزی کشور باشد.

او همچنین بر ضرورت حمایت زا تعاونی‌های مرزنشینان جهت ارائه خدمات به مردم این مناطق تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست