اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه و انجام برخی مقدمات اجرایی شدن این منطقه گفت: این امر مهمترین عامل توسعه منطقه صومای برادوست خواهد بود.

محمدصادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در جمع مردم بخش صومای برادوست و شهر سرو افزود: مرز، از مهمترین مزیت‌های منطقه به شمار می‌رود که سعی داریم از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببریم.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه در ۲ قطعه منفصل طراحی شده که امیدواریم بتوانیم در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت، ایجاد پس کرانه و احداث شهر لجستیک به سرعت اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مطمئن هستیم که با راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی، تحول خوبی در حوزه اقتصادی منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به درآمد مرزنشینان در اجرای طرح‌های تجارت مرزی در کل استان به ویژه منطقه صومای برادوست ادامه داد: ساماندهی تجارت مرزی و توجه به تأمین معیشت مرزنشینان از برنامه‌های دولت است که امیدواریم طرحی که در این زمینه تدوین شده به زودی به تصویب رسیده و اجرایی شود.

معتمدیان بر توجه به صرفه جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: باید به سمت توسعه استفاده از آبیاری نوین و همچنین مکانیزه کردن کشاورزی بیش از پیش حرکت شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به بازدید خود از مجتمع بزرگ گلخانه‌ای در روستای گنگجین بخش صومای برادوست ارومیه افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های دولت است که می‌تواند در توسعه اشتغال و در آمد روستاییان بسیار مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در این سفر چند ساعته مشکلات تعدادی از روستاهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مشکل آب شرب و بهداشتی، راه‌های روستایی، فاضلاب شهر سرو و همچنین مشکلات طرح هادی از جمله مشکلاتی بود که در این سفر مطرح و قرار شد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ارومیه درباره مشکلات آن تصمیم گیری شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت برشمرد و اظهار کرد: در این خصوص نیز اولویت بندی صورت می‌گیرد تا با اولویت و اثرگذاری در زندگی مردم شهرها و روستاها، این طرح‌ها به بهره برداری برسند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر یکی از نماینده‌های مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان برای عمران و آبادانی مناطق روستایی خبر دادو گفت: جدا از این مبلغ اعتبارات از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ و بودجه‌های که در اختیار نمایندگان است برای محرومیت زدایی مناطق روستایی تلاش می‌کنیم.

وی از تغییر رویکرد استان از کشاورزی به سمت تجارت و بازرگانی به عنوان راهکار توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی روستایی نام برد و افزود: با این روش می‌توان کمکی هم به احیا دریاچه ارومیه کرد.

حجت الاسلام ذاکر تأمین آب آشامیدنی پایدار را نیاز اصلی مردم روستاهای بخش نازلو، انزل و صومای براودوست بیان کرد و گفت: برای رفع این مشکل باید عملیات ساخت سد نازلو چای از سر گرفته شود.

روح الله حضرت پور یکی دیگر از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر عزم نمایندگان و مسئولان استان برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفرهای استاندار هستیم و با تمام توان از اختیارتمان برای کمک به مدیران استان در رفع مشکلات مردم استفاده خواهیم کرد.

در این سفر شهرستانی، از چند روستای بخش صومای برادوست و دهستان‌های صومای شمالی و جنوبی بازدید شد.

بخش صومای برادوست در شمال غربی شهرستان ارومیه قرار داشته و مرکز آن، شهر سرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست