اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت : متاسفانه فرهنگ مطالعه کتاب در استان پایین بوده و استقبال مردم از کتاب رو به افول است.

 سال گذشته بر اساس آمار اعلام شده سرانه مطالعه هر فرد در استان آذربایجان غربی، ۱۴ دقیقه عنوان شد، آماری که در آن زمان مورد انتقاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بود و خواستار افزایش سرانه مطالعه کتاب در آذربایجان غربی به ۲۵ دقیقه با هدف گذاری مناسب شد.

امسال هم حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در اولین روز از هفته کتاب، در یک نشست خبری، باز از وضعیت موجود کتاب خوانی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ مطالعه کتاب در استان پایین بوده و استقبال مردم از کتاب رو به افول است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی گفت: کتاب یکی از فرهنگ‌سازترین عناصری است که می‌توان از آن در جهت اعتلای فرهنگی یک جامعه استفاده کرد و بدون شک حمایت از ناشران و تلاشگران عرصه تولید آثار مکتوب می‌تواند نقش مهمی را در ارتقای جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ایفا کند.

مدیرکل ارشاد استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب بیان کرد: در این رابطه ۸۷ برنامه در سطح استان  برگزار می‌شود که سهم ارومیه ۱۳ برنامه است که ۱۳  برنامه  از برنامه های در نظر گرفته شده در مرکز استان و بقیه در شهرستان ها برگزار می شود.

خدایاری با اشاره به شعار«دانایی مانایی» گفت: در طول این هفته از برخی فعالان  چاپ، ترجمه و تحریر استان قدردانی می‌شود و در این هفته فروش کتاب از کتاب فروشی های منتخب با تخفیف ۲۰ درصدی همراه خواهد بود.

او ادامه داد: پویش‌های مجازی مسابقات نقاشی، اهدای کتاب، مسابقات کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، ایده‌پردازی کتاب‌خوانی و راه‌اندازی باشگاه کتاب‌خوانی از سایر برنامه‌هایی است که در  سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

طرح های تخفیف راهکاری مشوقانه برای خرید کتاب

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: سال گذشته مجموع فروش کتاب در آذربایجان غربی ۴۵۰ میلیون تومان بود که باتوجه به جمعیت استان و فروش استان های همسایه رقم قابل قبولی نیست.

بابازاده افزود: اما با راهکارهای اتخاذی در قالب  “طرح تابستانه” کتاب امسال که در سطح کتاب فروشی های استان برگزار شد، در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان کتاب تنها در تابستان امسال به فروش رسید که با وجود کرونا استقبال مردم ازاین طرح قابل قبول بود.

او تصریح کرد: در طرح پاییزی کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی از ۱۰ تا ۳۰ آبان که در ۱۷کتاب فروشی استان در حال اجرا است، ۹ کتاب فروشی از ارومیه، سه کتاب فروشی از بوکان، دو کتاب فروشی ازمهاباد و نقده، سردشت ومیاندوآب هرکدام یک کتاب فروشی دراین طرح ثبت نام کرده اند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: باتوجه به افزایش نرخ کتاب این طرح یک فرصت مناسب برای خرید کتاب توسط شهروندان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست