اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کمتر از ده روز به طولانی ترین شب سال باقی مانده و هول و ولای بازار هم در این گرانی ها گرم تر شده است. به همین منظور بازرسان سازمان صمت آذربایجان غربی از ۱۷ تا ۳۰ آذر ماه در دو نوبت صبح و عصر به بازرسی از واحد های صنفی و توزیع کنندگان اقلام بازار می پردازند.

این طرح در بازه زمانی اعلام شده در تمام شهرستان های استان به صورت ویژه و با استفاده از گروه های مشترک انجام می گیرد تا به گفته معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت آذربایجان غربی، از افزایش سرخود قیمت ها از سوی برخی افراد سود جو، جلوگیری شود.

با افزایش قیمت بنزین، هنوز هم تنش در لایه های زیرین بازار و نحوه قیمت گذاری کالاها موجود است و کمبود یک قلم جنس به راحتی می تواند منجر به افزایش قیمت ها شود.

شب یلدا هم بهانه خوبی است تا سودجویان بر قیمت اقلام خوراکی ویژه این مناسبت افزوده و بازار را پر تنش سازند، به همین منظور امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از طرح ایجاد کانکس های مستقر در بازار خبر داد.

کانکس‌هایی به منظور استقرار بازرسان بازار و اصناف در نقاط مختلف شهری ارومیه و شهرهای بزرگ استان جهت نظارت مستمر بر بازار جاگذاری می شود و وظیفه این کانکس ها بازرسی و نظارت بر بازار و برخورد با کم فروشان، گران فروشان و احتکار کنندگان است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار؛ سه عامل اصلاح قیمت بنزین، افزایش نقدینگی و نوسانات نرخ ارز در التهاب بازار تاثیر می گذارند و دستگاه های مسئول باید مراقبت کنند تا با سودجویی برخی افراد فضای آرام بازار ملتهب نگردد و تا مردم در تامین نیازهای بحق شان دچار مشکل نشوند.

او افزود: برخورد با گران‌فروشی و کم‌فروشی بدون اغماض در اولویت بازرسان باشد و مردم و بازاریان باید بدانند که احکام سنگینی در رابطه با متخلفان صادر می‌شود.

شهدی تاکید کرد: تمامی تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار باید اندیشیده شود و تیم‌های نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر روند قیمت کالاها در بازار بیش از پیش نظارت کنند.

او ادامه داد: اگر کمبودی در برخی کالاها وجود دارد باید به موقع تامین شود و شرایط موجود کنترل گردد تا افزایش قیمت بنزین تاثیری در افزایش قیمت دیگر کالاها در بازار نداشته باشد.

نظارت بر تامین سهمیه گاز مایع شهری توسط شرکت نفت برای مصرف کنندگان واقعی و لزوم برخورد با واسطه گران غیرمجاز فروش گاز مایع شهری هم مورد تاکید معاون اقتصادی استاندار بود.

پیش از این تره بار میوه و صیفی جات ارومیه به زدن برچسب قیمت کالاها ملزم شده بود و در همین راستا سازمان نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی هم عنوان کرده است: شهرواندان در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت سرخود، احتکار، کم فروشی، گران فروشی و عدم درج برچسب قیمت بر روی کالاها از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری موضوع را جهت رسیدگی در اسرع وقت گزارش کنند.

به گزارش کردپرس ؛امسال کانکس های بازرسان نظارت و کنترل بازار در آذربایجان غربی به میدان آمده اند تا مردم بازرسی بر قیمت ها را ملموس تر احساس کنند، اما در  هر صورت مجموعه این اقدامات نظارت گرانه نمی تواند از تب و تاب بازار و گرانی قیمت های مصوب بکاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست