اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: این نهاد خیریه تصمیم دارد تا پایان ماه مبارک رمضان امسال ۱۳۰ هزار نفر از مددجویان خود را در قالب۵۷ هزار خانوار اطعام دهد.

عزیز سهندی در نشست خبری با نمایندگان اصحاب رسانه که در مجتمع فرهنگی تربیتی ابوذر سلماس برگزار شد، گفت: از ۸۵هزار و ۵۰۰ خانوار با ۱۸۲ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی،  ۷۷ هزار خانوار مستمری بگیر هستند .

سهندی افزود: ۴۵ هزار زن سرپرست‌ خانوار،  ۵۴ هزار نفر سالمند، ۳۳۰۰ نفر بیمار صعب العلاج، ۱۵ هزار دانش آموز،۱۶۰۰ دانشجو و طلبه و ۱۴۰۰ خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند .

وی بیان کرد:هدف و غایت نهایی کمیته امداد توانمند سازی مددجویان است و همواره در تلاش هستیم تا خانواده های مددجو را به سمت خوداتکایی هدایت کرده تا از این طریق از آمار مددجویان کاسته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام ضروری،  ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون  تومان  هزینه درمان پرداخت شده و از طرف استانداری هم مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به مناطق محروم و مرزی اختصاص یافته است .

سهندی با اشاره به لزوم حل و فصل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مددجویان گفت:کمیته امداد نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بی تفاوت نیست و با بهره گیری از خدمات اساتید دانشگاه و متخصصین امر این قبیل مشکلات مددجویان نیز حل و فصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این نهاد حمایتی و مردمی در ماه مبارک رمضان است که سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اهدا شد و امسال نیز برای ۱۶ میلیارد  و ۱۷ میلیون تومان با رشد ۴۳ درصدی پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اظهار کرد: این نهاد خیریه تصمیم دارد تا پایان ماه مبارک رمضان امسال ۱۳۰ هزار نفر از مددجویان خود را در قالب ۵۷ هزار خانوار اطعام دهد همچنین برای ۲۰ درصد از این خانوارها نیز بسته غذایی و سبد کالا ‌عرضه کند.

سهندی بیاان کرد: ضیافت افطاری حامیان و مددجویان و همچنین گلریزان کمک های مردمی  در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود بطوریکه درسال ٩٧ طی این طرح ها بالغ بریک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت مردمی جمع آوری شده است و درسال ٩٨ میکوشیم این رقم افزایش ۴٠ درصدی داشته باشد.

وی از حذف تدریجی صندوق های صدقات در معابر عمومی و خیابان های شهرها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: استقرار صندوق صدقات در اماکن سرپوشیده و امداد الکترونیک جزو برنامه های اصلی این نهاد حمایتی در سال جاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه  به منظور ترویج فریضه عظیم زکات، طرح مذکور در ١٠درصد روستاهای هدف زکات بصورت ویژه اجرا خواهد شد  اضافه کرد: باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای احیای این فریضه فراموش شده استفاده کنیم.

سهندی همچنین با اشاره به ارزیابی عملکرد شعب کمیته امداد در سطح استان طی سال ۹۷ خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی شهرستان سلماس با تلاش پرسنل و همکاران سخت کوش خود موفق شد رتبه اول استان را در بحث کسب رضایتمندی و ارائه خدمات مختلف به مددجویان به خود اختصاص دهد.

 در جریان سفر نمایندگان اصحاب رسانه ، خبرنگاران استانی و شهرستانی به این شهرستان از محل طرح تولید دستکش دامپزشکی یکبار مصرف در سلماس با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)که برای احداث این کارگاه ۶۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته و برای ۴ نفر ایجاد اشتغال شده ، از محل طرح مجسمه سازی در سلماس با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که برای احداث این کارگاه ۴۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته و برای ۳ ایجاد اشتغال شده ، از نیروگاه خورشیدی ایجاد شده در روستای کنگرلوی سلماس با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که برای احداث این نیروگاه ۲۸ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافته و برای ۲نفر ایجاد اشتغال شده و از محل دامداری تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در روستای سلطان احمد سلماس که برای ایجاد این دامداری بیش از ۳۰ میلیون تسهیلات اختصاص یافته بود که برای ۵ نفر اشتغال ایجاد  و همچنین  از محل مرکز نیکوکاری قمر بنی هاشم سلماس که در این مرکز ۱۲۳ نفر مددجو تحت پوشش خیرین قرار دارند ، بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست