اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: امسال سه هزار و ۱۱۰ نفر از استان به سرزمین وحی مشرف می شوند.

محمدرضا ندیری در گفتگو با مهر با بیان اینکه این تعداد در قالب ۲۱ کاروان که ۸ کاروان اهل سنت و ۱۳ کاروان اهل تشیع بوده، از امروز راهی سرزمین وحی شده اند افزود: نخستین پرواز در ساعت ۴:۵۰ دقیقه صبح امروز بود که کاروان‌ ۲۵۰ نفری از زائران سردشت و بوکان در این پرواز حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین یک پرواز دیگر در ساعت ۸:۵۰ دقیقه صبح با حضور ۲۵۰ نفر از زائران بوکان و مهاباد فرودگاه ارومیه را به مقصد جده ترک کرد.

ندیری اضافه کرد: حجاج اعزامی آذربایجان‌غربی طی سال جاری از فرودگاه ارومیه به فرودگاه جده منتقل شده و پس از آن با حضور در مکه و انجام مناسک حج تمتع به مدینه اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱۶ نفر به عنوان عوامل اجرایی این زائران را همراهی خواهند کرد گفت: زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی بین روزهای هشتم تا چهاردهم مرداد امسال۲۷ ذیقعده تا ۳ ذیحجه  به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این زائران از هشتم تا سیزدهم شهریور سال جاری ۲۸ ذیحجه تا ۴ محرم  به ارومیه باز می‌گردند افزود: مناسک حج ابراهیمی از نیمه مردادماه امسال آغاز می شود و تا روز عید قربان ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی یادآور شد: امسال با وجود اینکه ارزش پول کشورمان کاهش یافته اما هیچ کاهش خدمتی را در عربستان برای زائران نخواهیم داشت و حتی اسکان و تغذیه آنها متنوع ‌تر و خدمات بیشتر شده و بنابراین گرانی تاثیری در خدمات ‌دهی ندارد.

ندیری با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی از لحاظ اعزام زائر به سرزمین وحی در استان وجود ندارد اظهارداشت: برای ۹۰ درصد زائران واکسن مننژیت انجام شده و هزینه قربانی همه آنها نیز واریز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست