اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی در نشست مشترک مدیران کل ورزش و جوانان و استان وان جمهوری ترکیه در ارومیه با اشاره به همجواری وان با آذربایجان غربی و وجود زیرساخت های گردشگری و سفر چندین هزار ایرانی در ایام مختلف سال و ظرفیت های ورزشی دو طرف از اعلام آمادگی تورها و مسابقات ورزشی در حوزه ناشنوایان و کم شنوایان و توسعه گردشگری ورزشی خبر داد.

عبدالسلام معروفی گفت : در صورت توجه و حمایت بیشتر متولیان امر و مسوولان مربوطه می توان مسابقات دوجانبه در رشته های مختلف ورزشی این قشر مهم جامعه در قالب تور و گردشگری ورزشی برگزار کرد.

وی افزود : خوشبختانه با همت و تلاش مجموعه فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان بخصوص همراهی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ، ورزشکاران توانمندی در رشته های والیبال ، کشتی و غیره در سطح استان حضور دارند که با مشارکت آنها می توان نسبت به توسعه امر ورزش و برگزاری مسابقات و تورهای ورزشی در منطقه اقدام کرد.

نوزات اینانج مدیرکل ورزش و جوانان استان وان ترکیه هم با تاکید بر تقویت ورزش ناشنوایان و کم شنوایان دو استان با توجه به حسن همجواری و وجود امکانات و زیرساخت‌ های ورزشی مناسب و اعلام آمادگی و استقبال از این پیشنهاد گفت : استان وان ترکیه هم ورزشکاران خوبی در رشته های مختلف بخصوص در والیبال ناشنوایان دارد که می توان با برگزاری تورها و مسابقات ورزشی نسبت به توسعه ورزش و گردشگری اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان و به نقل از هیأت استان آذربایجان غربی؛ نوزات اینانچ را در این سفر “یالچین اوزدمیر” معاون ورزشی و “عبدالصمد گل” مسوول امور حقوقی اداره کل جوانان و ورزش وان ترکیه همراهی می کنند .

دیدار با برخی مقامات آذربایجان‌غربی، بازدید از امکانات ورزشی استان، دیدن بازی والیبال شهرداری ارومیه و شهداب یزد در لیگ برتر از دیگر برنامه های هیات ورزشی اعزامی وان به ارومیه است.

گفتنی است وان بزرگترین شهر در شرق ترکیه و همجوار با شهرهای سرو، ارومیه، ماکو، بازرگان و خوی در استان آذربایجان غربی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست