اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نرخ خرید حمایتی سیب صنعتی بر اساس مصوبه ستاد کشوری تنظیم بازار ۸۰۰ تومان اعلام شد

استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد؛ کمیسیون کشوری تنظیم بازار به منظور حمایت از باغداران و تثبیت قیمت، نرخ خرید حمایتی سیب درجه ۳ را برای حمایت از کشاورزان استان بالاتر از ارقام موجود در بازار اعلام کرد.

شهریاری افزود:  بر این اساس سازمان تعاون روستایی در کشور موظف است تا نسبت به خرید حمایتی سیب صنعتی از باغداران با نرخ ۸۰۰ تومان اقدام کند.

پیشتر نیز طی توافق صورت گرفته با کارخانجات کنسانتره استان مقرر شده بود که کارخانجات تا زمان متعادل شدن قیمت، سیب صنعتی را به ازای هر کیلو حداقل ۶۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند.

در سال زراعی جاری بنا به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی بیش از یک میلیون و یکصدهزار تن محصول سیب درختی و استحصال سیب درختی درجه ۳ ( صنعتی) ناشی از عوامل طبیعی در حدود ۳۵۰ هزار تن است در این شرایط افزایش تولید و عرضه بالای سیب صنعتی در استان سبب افت قیمت این محصول در روزهای اخیر شد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این جلسه بر ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی قبل از وقوع بحران خبر داد و گفت: معمولا وقتی بحرانی رخ می دهد عادت کردیم ورود پیدا کنیم و مدیریت شود در حالی که  باید از هم اکنون و قبل از وقوع بحران باید تدابیر لازم اندیشیده و مدیریت و برنامه ریزی لازم صورت گیرد .

در این جلسه در خصوص تنظیم بازار مرغ (اعم از جوجه ریزی، تولید، توزیع)، رفع ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان و طرح موضوع نحوه برخورد با مرغداری هایی که اقدام به عرضه مرغ به مبادی غیر از کشتارگاه می کنند بحث و تصمیم گیری شد.

بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح حمایتی خرید تضمینی گوجه فرنگی و نحوه همکاری کارخانجات در این خصوص ، نرخ گذاری و بازدید و خدمات نگهداری آسانسور، طرح پیشنهاد کارخانه قند ارومیه در خصوص ممنوعیت خروج چغندر قند از استان ، طرح و بررسی علل کمبود گاز مایع در برخی شهرستان ها و اقدامات به عمل آمده توسط شرکت نفت منطقه ارومیه، بررسی و تصمیم گیری در زمینه برآورد میزان نیاز سیب درختی و پرتقال برای تنظیم بازار ایام پایانی سال از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست