اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به کمبود سینماهای مجهز در استان گفت: این کمبود باید جبران شود که در این راستا، استانداری آماده همکاری با نهادهای مسوول است.

محمدمهدی شهریاری روز سه‌شنبه در آیین بازگشایی سینما ایران ارومیه افزود: تلاش‌های بسیار خوبی در این راستا با اهتمام ویژه حوزه هنری انجام شده و ما نیز آماده حمایت و همکاری برای بازسازی سینماهای فرسوده در استان هستیم.

وی اضافه کرد: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی با سرعت در حال انجام است و به زودی تالار مرکزی ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: با تلاش مدیران، هرهفته و هر ماه در آذربایجان‎‌غربی شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف هستیم که با افتتاح این پروژه‌ها، استان در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری پیشی گرفته‌است.

استاندار آذربایجانغربی گفت: در دهه فجر امسال ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان پروژه در نقاط مختلف استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود و در هفته دولت امسال نیز بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شد.

شهریاری با بیان اینکه چند پروژه شاخص استان از جمله بیمارستان آیت‌الله خویی، بیمارستان جامع زنان ارومیه، پتروشیمی میاندوآب، تالار مرکزی ارومیه با حجم اعتباری ۲ هزار میلیارد تومان اوایل سال آینده با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود، افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا امروز بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده که گویای نگاه ویژه به این استان است.

احد هوشمند، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با وجود تنگناهای مالی و با حمایت مسئولان امروز شاهد سه رویداد مهم فرهنگی  کلنگ‌زنی پردیس سینمایی کلانشهر ارومیه، بازگشایی سینمای ایران و آغاز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستیم.

وی گفت: حوزه هنری در تلاش است با بهینه‌ سازی فضاهای سینمایی امید و شادمانی را برای مردم استان به ارمغان بیاورد.

هوشمند به پیشینه هنر هفتم در استان اشاره کرد و گفت: امروز با وجود تعدد رسانه‌ها، هنوز مردم هنردوست استان سینما را انتخاب می کنند و همین امر مسئولان را به بازسازی و ایجاد پردیس سینمایی وادار کرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولان کشوری و استانی در آینده نزدیک شاهد بازسازی سینماهای شهرستانهای استان نیز باشیم.

به گزارش ایرنا، در این آیین سالن سینمای بازسازی شده ایران ارومیه به بهره‌برداری رسید.

ارومیه سه سینما ؛ شامل ایران، انقلاب و آزادی دارد که سینما ایران بازسازی شده و سینما آزادی هم به پردیس تبدیل می‌شود.

کلنگ این پردیس سینمایی نیز امروز بر زمین زده‌شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست