اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : صبح امروز در ادامه پروژه‌های افتتاحی شرکت توزیع نیروی برق استان به مناسبت دهه مبارک فجر مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه صنعت برق با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، معاون عمرانی استاندار، فرماندار ارومیه و جمعی از مدیران صنعت برق برگزار شد.

 

۴۵۰۰ میلیارد ریال طرح برق رسانی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در این مراسم گفت : ۱۵٠ پروژه برق رسانی در استان در بخش توزیع با اعتباری بالغ بر ۳۲۱ میلیارد تومان افتتاح شدند.

اکبر حسن بکلو افزود : کلنگ زنی پروژه تبدیل ۶۵٠ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۱۳٠ میلیارد تومان نیز از دیگر پروژه های دهه مبارک فجر است.

وی ادامه داد : همچنین از ۲ پروژه در بخش انتقال برق استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد : فقط ١١ روستای زیر ١٠ خانوار فاقد برق هستند که سال آینده برقدار می شوند.

حسن بکلو گفت : ۲ بی خط ۴۰۰ کیلوولت واحدهای بخار، ۲ بی خط ۴۰۰ کیلوولت(خطوط خوی ۳ و سهند) و بی های ۴۰۰ کیلوولت و ۲۳۰ کیلوولت ترانس T2 با اعتبار ۱۱٠ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد : همچنین در این ایام دو فیدر از پست بالانج و ۱۳ کیلومتر خط ۲٠ کیلوولت با اعتبار ۱٠ میلیارد تومان جهت افزایش قدرت مانور در سطح شبکه ۲٠ کیلوولت، کاهش بار فیدرهای ۲٠ کیلوولت مجاور، افزایش ولتاژ مشترکین متصل به خط و روستاهای همجوار به بهره برداری رسیدند.

اکبر حسن‌بکلو همچنین به واگذاری ۶۰۰ سلول خورشیدی به عشایر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عشایر به دلیل کوچ دسترسی به برق نداشته‌اند با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری‌های روز نسبت به تأمین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل‌حمل اقدام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: قیمت کل هر پنل خورشیدی ۱۰ میلیون تومان می‌باشد که تنها ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده پنل ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط شرکت توزیع تأمین اعتبار می‌شود.

در ادامه این مراسم محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی از تلاش‌ها و زحمات کارکنان صنعت برق استان قدردانی کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم در توسعه توجه به زیرساخت‌ها می‌باشد که خوشبختانه در استان آذربایجان غربی در حوزه برق‌رسانی اقدامات شایسته و قابل توجهی انجام شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علی‌رغم شرایط خاص استان مانند صعب‌العبوری و کوهستانی بودن بسیاری از مسیرهای روستایی، محدودیت‌ها و شرایط ویژه مرزی، اما با تلاش‌های زحمت‌کشان عرصه صنعت برق استان شاهد هستیم که در بسیاری از شاخص‌ها بالاتر از متوسط کشوری است.

معتمدیان در ادامه بر نگاه ویژه و همت جهادی مسئولین در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از خدمات مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان گفت : در حوزه تامین برق اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و همه شهرها و روستاها برقدار هستند و فقط ١١ روستای فاقد برق داریم و این افتخار بزرگی است.

محمد صادق معتمدیان افزود : در برنامه ریزی بعدی باید توسعه فعالیت های اقتصادی برای زیرساخت های صنعتی باشیم.

وی با اشاره ضرورت استفاده از توان سرمایه گذاران ادامه داد : ١٢۵٠ مگاوات مصرف برق استان می باشد و نیازمند ارتقا و جهش در حوزه صنعت هستیم.

معتمدیان اذعان کرد : نیازمند بازسازی شبکه برق استان بوده و تبدیل خطوط مسی باید در دستور کار قرار گیرد که خوشبختانه امروز ۶۵٠ کیلومتر افتتاح می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست