اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  دادستان کل کشور گفت: وضعیت تولید در منطقه و همچنین مسائل و مشکلات مرتبط با مبادلات تجاری در مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور بررسی می‌شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری امروز چهارشنبه در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این منطقه ظرفیت قابل توجهی در حوزه رشد تولید و اقتصاد کشور دارد و بخش قابل توجهی از مبادلات تجاری کشور به ویژه با اروپا از این طریق اتفاق می‌افتد.

او اضافه کرد: بررسی رونق اقتصادی منطقه آزاد ماکو و استان آذربایجان غربی و نظارت بر نحوه مبادلات تجاری این منطقه و بازدید از گمرگ بازرگان که بزرگترین گمرک زمینی کشور است همچنین شرکت در چند جلسه مرتبط با وضعیت منطقه آزاد در کنار بازدید از چند واحد تولیدی از جمله برنامه‌های سفر به ماکو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در دومین برنامه سفر کاری خود به منطقه آزاد ماکو از دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب ماکو بازدید کرد.

دادستان کل کشور گفت: منطقه آزاد ماکو به لحاظ رسیدگی به پرونده های سنگین و مهم باید تقویت شود.

منتظری در این بازدید که عتباتی رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان وی را همراهی می کردند با حضور در شعب محاکم دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب ضمن بررسی تعدادی از پرونده‌های بازپرسی و محاکم و گفتگو با مراجعین کیفیت رسیدگی ها و میزان خدمات رسانی قضایی و رضایتمندی مردم در این حوزه قضایی را ارزیابی و تاکیدات و ارشاداتی را ارائه نمود.

وی در تاکیدات خود اظهار داشت:منطقه آزاد ماکو با توجه به شرایط مرزی بودن آن و اینکه دارای پرونده‌های سنگینی است می بایست از لحاظ قضایی تقویت شود چرا که این منطقه با توجه اینکه بزرگترین گمرک زمینی کشور در آن واقع شده و دروازه صادرات و واردات کشور می باشد به جهات مختلف دارای اهمیت است و می بایست نظارت در حسن جریان امور گمرکی و خدمات قضایی در آن تقویت شود و مدام مورد پایش و نظارت قرار گیرد.

حجت الاسلام منتظری با استقبال رییس کل دادگستری آذربایجان غربی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان از جمله مدیران گمرک آذربایجان غربی و بازرگان از طریق فرودگاه ماکو وارد این منطقه شد.

شرکت در جلسه شورای تامین شهرستان، بازدید از گمرک بازرگان و بررسی وضعیت واحدهای تولیدی از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

منطقه آزاد ماکو که در منتهی الیه شمال غرب کشور قرار دارد، با پنج هزار کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین منطقه آزاد کشور به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست