اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: با بازگشایی مرزهای جدید و فعال تر شدن مرزهای فعلی در مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، رونق و توسعه منطقه افزایش خواهد یافت.

محمدصادق معتمدیان در دیدار با ریبر احمد بارزانی وزیر داخله اقلیم کردستان عراق با تاکید بر هماهنگی بین طرفین و رفع موانع توسعه تجارت مرزی، افزود: با توجه به ظرفیت های ارزشمند منطقه، برای افزایش تعاملات و مبادلات مرزی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق باید برنامه ریزی ویژه شود.

او ساماندهی ارائه خدمات در پایانه های مرزی و گمرکات در مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق را ضروری دانسته و ختاکید کرد: می توان مرز تمرچین را به پررونق ترین مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق تبدیل کرد و بی شک با بازگشایی مرزهای جدید، رونق و توسعه منطقه افزایش خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فراهم شدن  زمینه اعزام زائرین اربعین حسینی از مسیر اقلیم کردستان عراق ، گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، امروز مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای مصوب جمهوری اسلامی ایران برای اعزام زائرین حرم اباعبداله الحسین (ع ) در ایام اربعین انتخاب شده است.

او با قدردانی از مسئولان اقلیم کردستان عراق برای فراهم کردن زمینه سفر زائرین اربعین حسینی از مسیر اقلیم کردستان عراق گفت: این سفر برای اولین بار از این مسیر اتفاق می افتد و فضای جدید فرهنگی و معنوی در منطقه را به دنبال خواهد داشت .

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اعلام آمادگی برای همکاری با اقلیم کردستان عراق جهت تامین امنیت منطقه، افزود: با تداوم امنیت پایدار، شاخص های توسعه در منطقه بهبود می یابد و در این راستا همکاری روزافزون دوطرف ضروری است.

معتمدیان در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل و بخصوص گسترش حمل و نقل هوایی با اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد: با روانسازی مرزهای مشترک چون مرز تمرچین، استان های بسیاری از جمهوری اسلامی ایران برای زیارت عتبات عالیات و همچنین اهداف گردشگری مذهبی، این منطقه را انتخاب خواهند کرد.

همکاری با جمهوری اسلامی ایران تداوم و افزایش خواهد یافت

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: اقلیم کردستان عراق آمادگی همکاری در حوزه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران و بخصوص استان آذربایجان غربی را دارد و از گسترش تعاملات استقبال می کنیم.

ریبر احمد بارزانی همچنین با اشاره به همکاری های اقلیم کردستان عراق با ایران در تامین امنیت منطقه، افزود: تعاملات و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف تا به امروز بوده و پس از این نیز تداوم و افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست