اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عزم جدی دولت برای استفاده از ظرفیت مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی گفت: این ظرفیت بسترساز توسعه امنیت، اقتصاد و فرهنگ در منطقه است.

محمدصادق معتمدیان در جریان سفر به اربیل اقلیم کردستان عراق و نشست با همتای عراقی خود با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای حضور زائرین اربعین حسینی در عتبات عالیات تصریح کرد: انتظار می رود تا طرف عراقی با توجه به اعلام آمادگی و همکاری مطلوبی که تا به امروز داشته نسبت به تقویت امنیت و نیز زیرساخت های خدماتی بویژه حمل و نقل اهتمام بیشتری داشته باشد.

او افزود: تردد زائرین اربعین حسینی برای نخستین بار از مرز تمرچین به عنوان مسیری با صرفه و کوتاه بویژه برای زائرین شمال غرب کشور یک فرصت ویژه است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای تقویت زیرساخت های حمل و نقلی در مسیر دسترسی به مرز تمرچین از چندماه قبل پروژه های جدید راهسازی آغاز شده تا با اتمام آنها دسترسی به مرز مهم تمرچین برای زائرین اربعین حسینی و نیز تجارت مرزی راحت تر گردد.

معتمدیان ادامه داد: تامین امنیت و زیرساخت های خدماتی،امدادی، بهداشتی و درمانی از اولویت های جدی دولت برای تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین است.

او با بیان اینکه در صورت تامین رضایتمندی لازم از مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی، این مرز می تواند در طول سال نیز پذیرای مشتاقان سفر به عتبات عالیات باشد گفت: فرصت حضور زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین برای اقلیم کردستان عرق نیز فرصت مغتنمی در راستای توسعه گردشگری مذهبی و تقویت زیرساخت های عمرانی و امنیتی است.

معتمدیان در ادامه با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم در توجه به معیشت مرزنشینان گفت: دولت آقای رئیسی اعتقاد راسخ به بحث معیشت مرزنشینان دارد و در این راستا با تدوین دستورالعمل تجارت خرد مرزی نسبت به بازگشایی بازارچه های مرزی اهتمام جدی دارد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های مرزی یک اولویت جدی بشمار می رود گفت: از روشهای سنتی در مرزها باید عبور کرده و از امکانات الکترونیکی به روز استفاده کنیم.

معتمدیان گفت: دو سیاست را دنبال می کنیم یکی اینکه مرزها باید بین المللی باشد و زیرساخت ها در شان پایانه های بین المللی باشد چرا که مرزها محل عبور هستند نه توقف. لذا با ایجاد پس کرانه هایی سعی بر آن  داریم سرعت حمل و نقل و عبور کالا از طریق مرز را تقویت بخشیم.

روز گذشته محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با امید خوشناو استاندار اربیل عراق دیدار و گفتگو کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست