اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی از روند نزولی رشد جمعیت در استان طی ۵ سال گذشته خبر داد.

محرم اکبرزاده ظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت آذربایجان غربی با بیان اینکه در طول ۵ سال اخیر نرخ رشد جمعیت استان نزولی بوده است، افزود: نرخ رشد جمعیت استان از ۱.۷۶ درصد به ۹۱ صدم درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه گذشته سال جاری ۳۴ هزار و ۸۷۳ مورد ولادت ثبت شده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۳۶ هزار و ۵۴۶ مورد بود ۴.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

اکبرزاده آمار فوتی‌های ۸ ماهه در استان را ۱۵ هزار و ۵۷۳ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال که ۱۵ هزار و ۷۱۸ نفر بود ۹ صدم درصد کاهش نشان می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به رشد طلاق در استان نیز گفت: در طول ۸ ماهه سال جاری سه هزار و ۵۵۶ مورد طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته که سه هزار و ۱۳۵ مورد بود ۱۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش طلاق در آذربایجان غربی

اکبرزاده با اشاره به افزایش ۱۰.۲ درصدی ازدواج در استان نیز گفت: امسال در ۸ ماهه گذشته سال جاری ۱۴ هزار و ۵۶۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار ۱۳ هزار و ۲۱۸ موردی سال گذشته ۱۰.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در استان گفت: ادارات به خصوص دستگاه‌های فرهنگی باید سیاست‌های ابلاغی در خصوص افزایش جمعیت و قوانین مرتبط به آن را در جامعه تبیین کنند.

علی مصطفوی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوان در کشور، ادامه داد : باید بر اساس این قانون دستگاه‌های اجرایی به خصوص نهادهای فرهنگی ارتقای شاخص‌های جمعیت جوان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تشویق جوانان به ازدواج و تولید فرزند بیشتر، رشد جمعیت و فرزندآوری در خانواده باید اولویت اول فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت : البته این وظایف نهادها، منکر مسئولیت خانواده‌ها نیست و والدین و بزرگترها باید برای ازدواج فرزندان خود اهتمام بیشتری داشته باشند و آنان را به بهترین شکل ممکن تشویق کنند.

ثبت ۶۲ فقره ازدواج ایرانی با اتباع خارجی

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه امسال نیز ۶۲ فقره ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ثبت شده که ۳۷ مورد ازدواج زنان ایرانی با اتباع ترکیه است، گفت: از حاصل این ازدواج‌ها ۹ مورد تولد به ثبت رسیده است.

ایرج ثقفی با بیان اینکه طی سال گذشته برای ۱۹۰ نفر از فرزندان واجد شرایط حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی پرونده تشکیل شد، افزود: در اجرای این قانون با توجه به دستورالعمل‌های موجود ۱۳۹ مورد مراحل استعلامات قطعی را طی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، مراحل کاری ۵۱ فقره نیز به اتمام نرسیده که در صورت دریافت پاسخ مثبت از مراجع سه گانه استعلام و تکمیل نهایی مراتب جهت صدور شناسنامه برای متقاضی به اداره کل ثبت احوال استان ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری آذربایجان غربی گفت: ۸۴ مورد شناسنامه برای این افراد صادر شده و صدور شناسنامه ۲۲ مورد نیز در دست اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست