اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی از افزایش ۶۱ درصدی کسب و کار های اینترنتی در استان خبر داد.

جلیلی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس سازمان فضایی کشور و دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی حوزه کسب و کارهای فضا پایه برگزار شد از رشد ۶۱درصدی فعالیت ها در حوزه کسب و کارهای اینترنتی در آذربایجان غربی خبرداد و عنوان کرد : آذربایجان غربی رتبه ۱۱ کشور را در این رابطه به خود اختصاص داده است که در راستای بهبود وضعیت استان نیز تاکنون ۵تفاهم نامه همکاری در حوزه کسب و کار و اشتغال منعقد شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به به اشتغال به تحصیل ۳۳۰۰ دانشجو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح استان اظهار کرد: سالانه ۱۶۰۰ نفر از این دانشجویان فارغ التحصیل می شوند.

وی افزود: ۷۰درصد از دانشجویان و فارغ الحصیلان استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دانشجویان رشته نرم افزار تشکیل می دهند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی در تشریح وضعیت استان در حوزه فناوری اطلاعات نیز گفت: آذربایجان غربی در بخش توسعه دهنده برنامه های موبایلی رتبه پنجم و تولید برنامه های موبایلی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به اشتغالزایی طرح های حوزه فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: ۶۱طرح اشتغال روستایی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۴۳ نفراخیرا به سرانجام رسیده است و برای ۱۲۰۰ نفر از بانوان استان نیز آموزشهای لازم در راستای توانمندسازی آن ها صورت پذیرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست