اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت : بدنبال زمین لرزه ۵/۷ ریشتری ۴ اسفندماه درمنطقه قطور خوی و کوهسار سلماس ۵۶ روستا شامل ۴۶ روستای قطور و ۱۰ روستای سلماس دچارآسیب  و حادثه شدند.

محمود بدلی در گفتگوی اختصاصی با آوای مرز افزود : در پی این زمین لرزه ، بنیاد مسکن آذربایجان غربی بلافاصله نسبت به اعزام نیروهای فنی و امکانات خودرویی خود به منطقه حادثه دیده اقدام نمود تا ضمن مشارکت در امر امدادرسانی ، نسبت به ارزیابی میدانی واحدهای خسارت دیده اقدام بعمل آید .

وی ادامه داد : علیرغم صعب العبور بودن منطقه ، اکیپ های ارزیاب بنیاد مسکن شامل ۵۵ نفر ناظر فنی با سابقه و انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در نخستین ساعات پس از وقوع زمین لرزه در محل حاضر و فعالیت خود را آغاز کردند.

بدلی اذعان کرد : حین انجام ارزیابی امدادرسانی وبازیدهای میدانی از روستاها متاسفانه  دومین زمین لرزه در ساعت ۳۰/۱۹ همان روز با قدرت ۵/۹ ریشتری در عمق ۱۲کیلومتری زمین اتفاق افتاد که خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت ولی باعث ایجاد خسارت به ۶۱۳۰ واحد روستایی و شهری منطقه شد.

بدلی ادامه داد : از این تعداد ۴۵۰۰ واحد احداثی مسکونی ( ۴۰۰۰ روستایی و ۵۰۰ واحد شهری ) تعیین خسارت شدند و ۱۶۰۰ واحد تعمیری مسکونی ( ۸۵۰ واحد شهری و ۷۵۰ واحد روستایی ) نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اذعان کرد : ۸۰ واحد تجاری تخریب شده ( ۳۰ واحد شهری و ۵۰ واحد روستایی ) و ۱۵۰ واحد تجاری هم در حد تعمیرات خسارت دیده اند.

بدلی بیان کرد : بر اساس ارزیابی های بعمل آمده بصورت کلی ۴ هزار واحد دامی  ، ۴۷۵۰ واحد معیشتی ،۱۳۸۰ واحد شهری و۴۷۵۰ واحد روستایی در منطقه زلزله زده دچار خسارت شد ه اند.

او با اشاره به اینکه « کار آواربرداری با اهتمام اکیپ های فنی بنیاد و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی آغاز شده » گفت : کار آواربرداری از طریق بنیاد و با مشارکت دستگاههای اجرایی انجام و این مشارکت موجب تسهیل و تسریع در کار آواربرداری خواهد شد.

محمود بدلی با تاکید بر اینکه « نیروها و امکانات بنیاد مسکن کماکان در منطقه مستقر بوده و تا پایان بازسازی در کنار هموطنان آسیب دیده خواهند ماند » گفت : ارزیابی واحدها به اتمام رسیده و آواربرداری هم در حال انجام است ولی با توجه به مشکلات منطقه و تردد بیش از حد نیازمند مشارکت جدی خود مردم هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن کار آواربرداری به اتمام برسد و نسبت به تعمیر و بازسازی واحدهای آسیب دیده اقدام گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد : لازم می دانم از توجه و عنایت استاندار ، نماینده ولی فقیه در استان ، معاون امور عمرانی ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، مدیریت بحران استان  ، فرمانداران منطقه و سایر مدیران مربوطه که با حضور بموقع و تشکیل ستاد مدیریت بحران و تاکید بر مساعدت که موجب آلام مردم و تسریع در روند امدادرسانی و دلگرمی نیروهای فعال شدند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست