اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکیل کمیته ویژه سیب به عنوان محصول استراتژیک و صادراتی در حوزه باغبانی برای کشور به داد کشاورزان ارومیه برسد.

وحید جلال زاده در پی مشکلات و موانع متعدد سیب در آذربایجان غربی در نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن تشکیل کمیته ویژه سیب به عنوان محصول استراتژیک و صادراتی در حوزه باغبانی برای کشور در دولت سیزدهم به داد کشاورزان عزیز ا برسد و پیش از اینکه سیل نامه‌ها و تذکرات از طرف نمایندگان مردم روانه وزارت جهاد شود، در خصوص مباحث قیمت گذاری، فرآوری و بسته بندی، فروش داخلی، صادرات، بازار شب عید و ترویج و اصلاح ارقام سیب موجود در ارومیه اقدام عاجل و اساسی کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است، آذربایجان غربی و شهر زیبای ارومیه با برخورداری از اقلیم مناسب به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور نقش بسیار مهمی در تأمین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور ایفا می‌کنند و کشاورزان غیور این شهر با تحمل تمام سختی‌ها اجازه نداده اند چرخ اقتصاد کشاورزی کشور دچار خلل گردد.

جلال زاده در ادامه نامه آورده است، این استان با متوسط تولید سالانه یک میلیون تن سیب رتبه نخست تولید این محصول را به خود اختصاص داده و این در حالی است که همه ساله در فروش و صادرات این محصول، مشکلات فراوانی وجود دارد که سبب نگرانی و ضرر و زیان کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در ادامه نامه خود خطاب به وزیر کشاورزی آورده است، دپوی هرساله سیب ارومیه امسال نیز تکرار شده و دسترنج کشاورزان عزیز ارومیه در کنار جاده‌ها در حال نابودی است، از اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی سیب صنعتی در استان که البته می‌توانست بهتر از این انجام پذیرد قدردانی کرده اعلام می‌کنم راه حل مسئله سیب ارومیه فراتر از تصمیمات مقطعی و مسکن مانند است.

وی با هشدار به اینکه بهمن سیب سردخانه‌ای پیش رو است و مشکلات به وجود آمده در خرید تضمینی محصولات کشاورزی قصه‌ای پر غصه است و انگار تمامی ندارد، اضافه کرده است، جناب آقای وزیر زمان به شدت به ضرر کشاورزان در حال سپری شدن و جبران آن بسیار سخت و فاجعه بار است.

در این نامه تاکید شده است، در جلساتی که با وزیر سابق جهاد کشاورزی در خصوص سیب ارومیه داشتم، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کردم با اعزام تیم تحقیقاتی از متخصصان وزارت، مطالعات اصلاح ارقام سیب درختی ارومیه در راستای کاهش آمار تولید سیب صنعتی و افزایش کیفیت محصول در استان آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست