اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار ارومیه گفت: ۲۲۴میلیارد تومان در بحث پروژه های عمران شهری در سال جاری هزینه شده است.

حسین مهدیزاده امروز ۲۸ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بحث عمران شهری یکی از مطالبات عمومی است و در سال جاری ۲۲۴میلیارد تومان در بحث پروژه های عمران شهری در ارومیه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای شهر ارومیه بحث آسفالت معابر است، تصریح کرد: ۳۰درصد از سطح معابر شهر ارومیه را معابر تشکیل می دهند و متاسفانه در سال های اخیر در بحث آسفالت معابر اقدامات خوبی انجام نشده است اما در سال جاری ۵۰۰هزار متر مربع آسفالت معابر با تمرکز بر مناطق کم برخوردار با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان انجام شده است.

شهردار ارومیه با تاکید به اینکه سامانه ستاد با هدف شفاف سازی تمام مناقصات شهرداری راه اندازی شده و جز کلانشهرهای برتر در راه اندازی این سامانه هستیم، اظهار کرد: در ۶ماهه دوم سال گذشته ۴۲میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه هزینه مدیریت شهرداری در سیستم خزانه داری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان ۵۸۴تن میلگرد با اعتبار ۱۲میلیارد تومان، ۲۸۰۰مترمکعب بتن ریزی با ارزش ۳میلیارد تومان، ۵۰۰۰ تن قالب بندی انجام شده ، خاطر نشان کرد: ۳۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در پل B۵پروژه آذربایجان اعتبار هزینه شده است.

مهدیزاده یاد آور شد: در سال جاری ۲۵هزار متر جدول گذاری با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری ترافیک و حل این معضل است، تصریح کرد: ترافیک امروز ماه عسل اقدامات قبلی بوده چرا که توسعه شهری در سال های اخیر در ارومیه هیچ منطقی نداشته است.

خرید ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید 

مهدیزاده با تاکید به اینکه امروزه ناوگان حمل و نقل ارومیه کاملا فرسوده هستند و فقط ۱۸درصد از تردد روزانه توسط حمل ونقل عمومی انجام می شود، اظهار کرد: در ۱۳ ماه اخیر  با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، ۵۵دستگاه اتوبوس جدید خریداری و ۱۰دستگاه هم نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه سرانه اکولوژی فضای سبز ارومیه ۱۱.۶متر مربع و سرانه اجتماعی نیز ۱۱متر مربع است، اظهار کرد: در سال جاری یک پارک با نام یاشیل باغی در ارومیه افتتاح و دو پارک دیگر در فدک و میرداماد افتتاح می شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه درحال حاضر فقط برای امورات روزمره ۸۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ماهانه هزینه می کند، یاد آور شد: در ۶ماهه سال جاری از محل صدور پروانه ساختمانی و ماده صد درآمد شهرداری ۲۱۲میلیارد تومان بوده است.

طرح جامع شهر ارومیه باید منطقی بررسی شود

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری باید منطقی بررسی شود، خاطر نشان کرد: طرح جامع شهری در بخش تجزیه و تحلیل داده ها و جمعیت اماری مشکل کارشناسی دارد که باید برطرف شود چرا که اگر بطور جامع و منطقی انجام نشود در کمترین زمان طرح پاسخگو نخواهد بود.

مهدیزاده  با اشاره به اینکه یکی از ایرادات طرح جامع شهری نبود کارشناس بومی از ارومیه است، یاد آور شد: در طرح جامع شهری باید جمعیت ۷۱هزار نفری شناور ارومیه و ۲۰هزار نفری دانشجویان ارومیه لحاظ شود.

وی ادامه داد: طرح جامع شهر یک طرح بلند مدت است ربطی به میلیونی شدن جمعیت ندارد.

وی تصریح کرد: ۵۰۰میلیارد تومان از بدهی شهرداری در سالجاری پرداخت شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست