اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی پیشرو در حمایت از قانون جوانی جمعیت و پرداخت تسهیلات ازدواج است.

محمد سپهری گفت: فعالیت اداره کل ورزش و جوانان در بخش ازدواج در ۳ حوزه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که این حوزه‌ها، «استحکام بخشی به تعالی خانواده و ترویج ازدواج آگاهانه آسان و به‌هنگام»، «ایجاد اشتیاق در بین جوانان و ترغیب آنها به امر ازدواج» و «طرح جوانی جمعیت» است.

وی گفت: در حوزه استحکام بخشی به تعالی خانواده و ترویج ازدواج آگاهانه آسان و بهنگام به عنوان هدف استراتژیک، استفاده از امکانات دستگاه های دولتی، برگزاری جلسات کمیته سامان ازدواج در تمامی شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران که در جلسه شورای عالی جوانان، ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه برای پیگیری مصوبات و نظارت و تشریح جلسات انتخاب شده و گزارش گیری و پیگیری وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک های عامل استان انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین در حوزه ایجاد اشتیاق در بین جوانان و ترغیب آنها به امر ازدواج، برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج ، شناسایی زوجین موفق و تجلیل از آنها و معرفی بعنوان الگوی موفق در حوزه‌های مختلف ، تشکیل مجمع خیرین ازدواج برای هماهنگ‌سازی اقدامات خیرین خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی در قالب مسیر مشخص و قرار گرفتن در اختیار جوانانی که نیاز دارند نیز در این حوزه انجام می‌گیرد.

سپهری گفت: در حوزه استحکام بخشی و تعالی خانواده، به‌عنوان متولی برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج ایفای نقش می‌کنیم و دستگاه همکار در برگزاری کارگاه حین و بعد ازدواج هستیم.

سپهری افزود: ورزش و جوانان مجوز تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را صادر می‌کند که این مراکز در بحث مشاوره‌های رایگان برای جوانان کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی در آستانه ازدواج فعالیت خواهندکرد.

وی ادامه داد: بحث برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی بصورت ملی و استانی برای مشاوران و روانشناسان برگزار می‌کنیم همچنین فعالیت‌هایی چون دوره‌های سرباز مهارت بعنوان دستگاه تخصصی برای سربازان آموزشگاه‌های نظامی ارائه آموزش می‌کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: در بحث مراکز مشاوره ازدواج، ۲۰ مرکز در سطح استان فعال شده که ۵ مرکز امسال تاسیس شد و احتمالا طی ماه‌های آینده یک یا دو مرکز جدید تاسیس خواهدشد و از لحاظ تعداد مراکز و هم پراکندگی جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رویم.

وی آمار تسهیلات پرداختی ازدواج امسال تا پایان آبان‌ماه را ۲۹هزار و ۹۱۴ فقره عنوان و اعلام کرد: تعداد کارگاه‌های آموزشی ازدواج هر سال هدف‌گذاری می‌شود که طبق برنامه امسال قرار بود ۳۹ دوره و هر دوره شامل ۸ کارگاه براساس ابلاغ وزارتی در سراسر استان با محوریت شهرستان‌های با وضعیت آماری ضعیف ازدواج و طلاق برگزار شود که تا به امروز ۲۲ دوره برگزار و تا پایان سال چند کارگاه دیگر برگزار خواهدشد ضمن اینکه ماه گذشته استان آذربایجان‌غربی میزبان رویداد ملی دانش افرایی مشاوران و روانشناسان ازدواج و خانواده با شرکت ۳۰۰ ثبت نامی از سراسر کشور و با تدریس اساتید ملی و استانی طی دو روز بودیم.

سپهری خاطر نشان کرد: براساس آیین نامه وزارت ورزش و جوانان، دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و شهرداری‌ها باید حداقل ۲۰ درصد ظرفیت خود را در قالب امکانات رفاهی، مهمانسراها و سالن‌ها به کمیته سامان ازدواج معرفی و جوانان از این امکانات برای جشن ازدواج خود استفاده کنند.

وی درخصوص قانون جوانی جمعیت گفت: تمامی دستگاه ها وظایف دارند که قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست مدیرکل در اداره کل تشکیل شده است و بصورت ماهانه جهت بررسی و رصد مسائل تشکیل خواهدشد و در این خصوص همکاری تنگاتنگی با استانداری آذربایجان‌غربی به عنوان رئیس ستاد جمعیت استان انجام می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست