اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از انتقال ۶ گوزن زرد ایرانی از دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه، در راستای حفظ و تکثیر این گونه در خطر انقراض خبر داد

سعید شهند، در یک گفت و گوی تلویزیونی ضمن اشاره به آخرین وضعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر ٢۵ راس از این گونه در جزیره اشک به سر می برند و گوساله زایی این گونه جانوری در جزیره اشک در فصل زاد آوری سال جاری ، حاکی از وضعیت مطلوب زیستگاه مذکور برای این گونه است.

او افزود: کمبودی بابت علوفه در جزیره اشک جهت تغذیه گوزن زرد ایرانی وجود ندارد و با وجود کمبود بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ، علوفه مورد نیاز حیات وحش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست تامین و به زیستگاه آنها منتقل شده است .

گوزن زرد ایرانی، زیرگونه‌ای از گوزن زرد است، که در آستانه انقراض قرار دارد. این گونه جانوری در منطقه جزیره اشک دریاچه ارومیه احیا و سپس با افزایش جمعیت تعدادی از آنها به زیستگاه تاریخی خود در حوزه زاگرس منتقل شدند.

در گزارش دیده‌بان محیط زیست و حیان وحش ایران در سال ۱۳۹۹ مشخص شد از تعداد ۳۲۰ راس سرشماری شده در سال ،۱۳۸۶ امروزه تنها ۳۰ رأس گوزن زرد ایرانی در جزیرهٔ اشک باقی مانده بود و امروزه این زیرگونه در یک قدمی انقراض قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست