اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در حالیکه فرماندار ارومیه معتقد است « هیچ کمبودی در زمینه عرضه آرد و توزیع نان در این شهرستان وجود ندارد»، اما مدیر کل دادگستری استان از «ملموس بودن سختی تهیه نان برای مردم استان» خبر داده و می گوید: «در بحث توزیع نان مورد نیاز مردم بازار سیاهی وجود دارد که باید با برخوردهای بازدارنده جلوگیری شود».

وضعیت بحرانی تهیه و توزیع نان در آذربایجان غربی با ورود دستگاه قضایی استان منجر به تشکیل جلسه آسیب شناسی و بررسی علل بروز مشکلات مربوط به حوزه گندم، آرد و نان استان در سازمان بازرسی شد

در این جلسه مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: نان قوت غالب ایرانی هاست و سختی تهیه آن برای مردم در استان قابل لمس است و باید به سرعت ساماندهی شود و شایسته مردم عزیز ما نیست که در بحث تهیه نان با مشکل مواجه باشند.

ناصر عتباتی در ادامه بیان کرد: بعضاً ملاحظه می شود که برخی افراد سودجو و منفعت طلب سوءاستفاده هایی در بحث توزیع نان مورد نیاز مردم می کنند که به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید مورد برخورد جدی و قاطع قرار گیرند و بازار سیاهی که در این خصوص وجود دارد باید با برخوردهای بازدارنده جلوگیری شود.

او با تاکید بر حل مشکلات حوزه گندم، آرد و نان گفت: نظارتهای ادارات متولی باید در امر توزیع و پخت آرد و نان به صورت جدی پیگیری شود و تعزیرات حکومتی استان در کنار غله و خصوصاً اتحادیه نانوایان به صورت میدانی نظارت بر امور نانوایی ها را در دستور کار خود قرار دهند و در هر جایی تخلف یا جرمی خصوصاً خام فروشی آرد را مشاهده نمودند به نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی گزارش کنند.

در این جلسه همچنین عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بیشتر مصرف مردم کشور ما بخصوص مردم عادی و قشر کم در آمد است، لذا دستگاه های ذیربط در تولید و تأمین گندم و آرد مورد نیاز باید اهتمام داشته باشند و همچنین به نحوه توزیع و پخت آن نظارت دقیق و کافی وجود داشته باشد.

سرتیپی تصریح کرد: ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها که گاهی ساعت ها به طول می انجامد مشکلاتی را برای مردم بوجود می آورد که موجب بروز نارضایتی از سوی مردم می شود.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به اینکه مطابق قانون انتزاع تمامی نظارت بر عملکرد و نحوه کارکرد واحدهای پخت و توزیع نان به سازمان جهاد کشاورزی انتقال یافته است اداره کل صمت با هماهنگی وزارت متبوع در راستای کمک به همکاران جهاد کشاورزی با تشکیل روزانه ۸ گروه به بازرسی از نانوایی های استان ورود پیدا کرده است.

سرتیپی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح بازرسی از واحدهای نانوایی استان ۵ هزار و ۸۰۲ مورد بازرسی با تشکیل ۹۵۴ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد ریال در استان و همچنین در شهرستان ارومیه یک هزار و ۴۸۷ مورد بازرسی با تشکیل ۲۸۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۲ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

در این بین اما جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان متولی امر، هنوز کوچکترین واکنشی به وضعیت تهیه و توزیع آرد و نان در استان نداشته است، در حالی که در بحران کنونی فعالیت برخی از نانوایی‌ها به ٢ یا حتی ٣ شیفته تبدیل شده است، به نحوی که بر اساس اعلام فرماندار ارومیه؛ در این شهر در هفته‌های اخیر ۵۰ نانوایی دو شیفته، ۵ نانوایی سه شیفته شدند، اما هنوز هم گلایه های مردمی برای تهیه نان ادامه دارد.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام «مهر»؛ غلامحسین عماری فرماندار ارومیه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه گفته بود؛ «در حال حاضر هیچ کمبودی در زمینه عرضه آرد و توزیع نان در این شهرستان نداریم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست