اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: انجام تست کرونا برای همه زائران حج ۹۹ اجباری بوده و باید ۱۴ روز قبل از اعزام این آزمایش انجام و نتیجه آن به کاروان‌ها اعلام شود.

محمدرضا ندیری روز شنبه در نشست مشترک مدیران کاروان‌ها و پزشکان مجموعه‌های حج ۹۹ آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای برگزاری حج امسال منتظر تصمیم عربستان در مورد نحوه برگزاری آن هستیم و در صورت برگزاری مناسک حج بدون شک انجام پروتکل‌های بهداشتی از هر دو طرف الزامی است.

او ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ها قرار است امسال ۲ هزار و ۷۴۵ نفر در قالب ۱۹ کاروان از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف شوند.

وی بیان کرد: از این تعداد در مجموع ۹ کاروان برای زائران اهل سنت اختصاص داده شده است.

نماینده هیأت پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این نشست با تاکید بر انجام معاینات لازم پزشکی زائران افزود: مدیران کاروان‌ها باید هماهنگی لازم را با پزشکان برای انجام این معاینات و انجام واکسیناسیون زائران در اسرع وقت انجام دهند.

یحیی زینال‌پور اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور انجام آزمایش این بیماری نیز تا ۱۴ روز قبل از اعزام زائران به حج از همه آنها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب پزشکان به صورت مستقیم زیرنظر هیأت پزشکی حج است، افزود: پزشکان برای انجام معاینات زائران باید به دستورالعمل‌های پزشکی به طور دقیق عمل کنند.

در پایان این نشست مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی و نماینده هیأت پزشکی استان به سوالات مدیران کاروان‌ها و پزشکان مجموعه‌ها پاسخ دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست