اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پیرانشهر از کسب رتبه اول کشوری انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

رسول محمودیان گفت : بدون شک کسب این موفقیت نشان از اهمیت بالای جایگاه کتاب در بین اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دارد که امیدواریم این مهم باعث آشتی بیشتر مردم با کتاب شود.

 وی ادامه داد: کسب رتبه برتر و رقابت با انجمن کتابخانه های کشور افتخاری بسیار ارزشمند است که بر اساس شاخص های مهمی از جمله برگزاری منظم جلسات انجمن در طول یکسال گذشته، داشتن مصوبات ارزشمند در حوزه های مختلف کتاب و کتابخوانی، حضور حداکثری اعضای انجمن در جلسات برگزار شده و همچنین اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری پیرانشهر به کتابخانه های شهرستان که شهرداری در مقایسه با سایر شهرستان های استان دراین زمینه عملکرد بهتری داشته است و چندین عامل دیگر در کسب این موفقیت نقش عمده ای داشته اند.

محمودیان در ادامه اظهار داشت: علاوه بر کسب این موفقیت در سطح کشوری، کتابخانه شهید مرتضی آوینی روستای پسوه نیز با داشتن ۸ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب در زمینه های مختلف در سطح استان بعنوان کتابخانه روستایی برتر استانی انتخاب شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پیرانشهر دربخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سطح شهرستان پیرانشهر ۳ کتابخانه شهرداری، مجتمع فرهنگی و شهید آوینی پسوه با دارا بودن بیش از ۴۸ هزار نسخه کتاب در زمینه های مختلف فعال می باشد و در ضمن کتابخانه های فوق دارای بخش های مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، دفاع مقدس، اینترنت، نشریات،  دیداری و شنیداری، منابع گویا، تازه های کتاب، نوسوادان و … می باشند.

وی همچنین از فعالیت دو کتابخانه دیگر بصورت مشارکتی خبر داد و گفت: در سطح شهرستان ۲ کتابخانه  به نام های  صلاح الدین ایوبی روستای پسوه و پادگان ارتش گردکشانه بصورت مشارکتی فعالیت دارند.

این مسئول پیرانشهری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های اجرا شده در طول هفته کتاب در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: اداره  کتابخانه  های عمومی شهرستان پیرانشهر در طول هفته کتاب با برگزاری چندین برنامه علمی و فرهنگی در راستای تشویق و ترغیب و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام کرده است که از جمله می توان به برنامه های قصه گویی، مسابقات نقاشی با موضوع کتابخوانی، نشست کتابخوانی، نقد کتاب، پایگاه اهدای کتاب و پذیرش عضویت رایگان ۳۵۰ نفر در طول این هفته در کتابخانه های سطح شهرستان اشاره کرد.

 شایان ذکر است در مراسمی که روز چهارشنبه (۳۰ آبان) به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در محل سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی برگزار شد، از فرماندار شهرستان پیرانشهر بعنوان نماینده و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی پیرانشهر و کسب رتبه اول کشوری و “سیامند جوانبخت” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن با اهداء لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست