اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه خدمات جهادی دولت در مناطق زلزله‌زده خوی ادامه دارد،گفت:تا ۱۵روز آینده باید کار آواربرداری از واحدهای مسکونی تخریب شده این شهرستان به اتمام برسد.

محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان خوی با اشاره به اقدامات دولت پس از زلزله مهر ماه این شهرستان، اظهار کرد: دولت با یک اقدام جهادی توانست پیشرفت ۷۰ درصدی را در نوسازی و بازسازی یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی و چهار هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری به ثبت برساند که در نوع خود کم نظیر است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مصوبات برای بازسازی و نوسازی زلزله مهرماه خوی اختصاص یافته است، ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها، پیگیری برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات کار آسانی نبود که این روند باید برای بازسازی مناطق زلزله زده بهمن ماه نیز دنبال شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های انجام شده، ۲ هزار ۱۰۰ واحد خسارت دیده در دسته احداثی‌ها قرار گرفته است، افزود: سه چهارم این واحدها مربوط به منازل واقع در روستاها و مابقی شهری هستند.

وی به استقرار حدود ۴۰ هزار نفر در کمپ‌های استقرار موقت شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: استقرار طولانی مدت در این کمپ‌ها می‌تواند حادثه آفرین باشد در همین راستا نیز باید با آغاز هرچه سریع‌تر نوسازی و بازسازی شرایط زندگی مردم به حالت عادی باز گردد.

معتمدیان همچنین به ضرورت تسریع در مدت زمان اعطای پروانه ساخت به واحدهای احداثی در مناطق زلزله زده تاکید کرد و یادآور شد: در بحث اعطای پروانه نهادهای متولی باید در روزهای تعطیل نیز فعال باشند و در ۲۴ ساعت برای هر واحد روستایی پروانه لازم را صادر کنند.

وی بر استفاده از اصول مهندسی تخصصی و مصالح ساختمانی با کیفیت در بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی خبر خوبی به مستأجران مناطق زلزله نیز داد و گفت: مستاجرانی که واحد مسکونی آنان در زلزله خوی دچار آسیب شده و نیازمند احداث مجدد یا تعمیر است، می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد مسکن، به اداره راه و شهرسازی مراجعه و برای بهره مندی از مزایای ویژه طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: زمین و بخشی از مصالح ساختمانی همچون ایزوگام، سرامیک، سیمان و میلگرد نیز با بهره‌مندی از برخی ظرفیت‌ها به صورت راگان برای احداث منازل مسکونی به این مستأجران اهدا خواهد شد.

تداوم ارزیابی ها در مناطق زلزله زده خوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ادامه ارزیابی ها در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده در خوی شناسایی شدند.

جعفر برزگر اظهار کرد: لکه گیری ارزیابی واحدهای اعلام خسارت شده به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل شرایط خاص منطقه و عدم حضور شهروندان خوی در شهر و سکونت در شهرهای اطراف با حضور ۱۳۰ تیم ارزیاب ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون کار ارزیابی ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است، ادامه داد: بر اساس نتایج ارزیابی‌ها ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد خسارت دیده شناسایی شده که از این تعداد ۲۱۲۰ واحد احداثی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تعمیر هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: به تمام شهروندان خوی این اطمینان را می‌دهیم که عملیات ارزیابی واحدهای مسکونی اعلام خسارت شده به بنیاد تا آخرین واحد ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت.

برزگر اضافه کرد: آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی با حضور ۳۱ دستگاه ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و تاکنون عملیات آواربرداری ۱۳۳ واحد مسکونی خسارت دیده در ۳ روستا و شهر فیرورق به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد: به منظور تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی توزیع مصالح ساختمانی از محل منابع داخلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واحدهای آواربرداری شده آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست