اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: استقبال مسافران و گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان موجب شد تا در روزهای ۱۱ تا ۱۴ خرداد ظرفیت واحدهای اقامتی ارومیه، ماکو، خوی، مهاباد، پیرانشهر، میاندوآب و تکاب کامل شود.

جلیل جباری افزود: طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ خرداد ضریب اشغال تخت در واحدهای اقامتی استان به ۷۰ درصد رسیده است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان بازدید داشته‌اند.

وی ادامه داد: با تمهیدات انجام شده پیش‌بینی می‌شود آذربایجان غربی به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور در تابستان سال جاری تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون تعداد مراکز اقامتی آذربایجان غربی ۱۲۷ باب، مجموع تخت‌های اقامتی پنج هزار و ۳۳۰ دست و تعداد اتاق‌های اقامتی استان ۲ هزار و ۲۴۳ واحد است.

جباری با اشاره به استقبال گردشگران از جاذبه های دیدنی شهرستان مهاباد اضافه کرد:  ۲۹ هزار و ۸۵۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید داشته‌اند که سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب کانی برازان از مکانهای پر بازدید استان بوده است.

.وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۴۵۶ نفر در مراکز اقامتی این شهرستان مانند هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان و واحدهای بوم‌گردی اقامت یافته‌اند و یک هزار و ۲۰۰ نفر از اقامتگاه‌های موقت اعم از کمپ، کانکس و چادر اسکان داشتند.

جباری اضافه کرد:  ۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری پیرانشهر بازدید کرده اند و مکان‌هایی مانند تفرجگاه پردانان، روستای خورنج، سد سیلوه، سد کانی‌سیب و بازارچه پیرانشهر مورد استقبال گردشگران بوده است.

وی اضافه کرد: کاخ موزه باغچه جوق و قره کلیسا در ماکو، مکانهای دیدنی و تفریحی ارومیه از جمله کلیسای سیر، مسجد جامع و سه گنبد، مکانهای تاریخی خوی از جمله بارگاه شمس و بازار تاریخی و سایر مکانهای دیدنی نیز مورد بازدید شهروندان بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست