اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بالاخره بعد از یک ماه کش و قوس، اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر ارومیه به عنوان جانشین اعضای اصلی تعلیق شده، به طور رسمی معارفه شدند.

هشتم اردیبهشت ماه سال جاری فرماندار ارومیه خبر تعلیق ۵ نفر از اعضای شورای شهر ارومیه را طبق دستور قضایی اعلام کرد، اما معارفه اعضای علی البدل با بیش از یک ماه امروز ١۶ خرداد ماه انجام شد.

این در حالی است که انتقادها از وضعیت بلاتکلیف شورای شهر ارومیه بالا گرفته بود و ستور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم مجبور به تعیین ضرب العجل برای مدیران مربوطه در خصوص لزوم آغاز فعالیت اعضای علی‌البدل، شد.

در نهایت ١٣ خرداد ماه فرماندار ارومیه از معرفی پنج عضو علی البدل شورای اسلامی این شهر به جای اعضای اصلی تعلیق شده خبر داده، اما سخنگوی شورای شهر ارومیه آن را به منزله معارفه تایید نکرد و اعلام این خبر را شتاب زدگی عنوان کرد!!

مشخص نیست بعد از یک ماه بر سر کار آمدن اعضای علی البدل، جای اعضای رسمی تعلیق شده در قالب پرونده فساد مالی شورا و شهرداری ارومیه چرا شتاب زدگی است!

با این تفاصیل امروز بعد از مدت ها بلاتکلیفی در مراسم معارفه اعضای جدید شورا، فرماندار شهرستان ارومیه از قطعیت آغاز به کار این اعضا خبر داد و تعلیق قطعی نفرات قبلی شورای شهر را تایید کرد.

فرماندار ارومیه در این آیین با تاکید بر ضرورت بازگشت اعتماد عمومی به مجموعه مدیریت شهری، بیان کرد:  اعتماد سازی لازم باید با تلاش مضاعف و به دور از حاشیه سازی انجام شود و ما نیز در مسیر توسعه همراه با اعضای شورای اسلامی خواهیم بود.

غلامحسین عماری همچنن در رابطه با اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تعلل در معرفی اعضای علی البدل، گفت: فرمانداری در معرفی اعضای علی البدل به عنوان جانشین اعضای تعلیق شده، نه تحت فشار بود و نه تعلل کرد؛ ما تامل کردیم تا موضوع طبق قانون و بدون تفسیرهای شخصی باشد.

در این مراسم مرتضی بهرام، علی مصطفی زاده، توحید علینژاد، عادل اعظم انهر و یعقوب حسینی به عنوان اعضای جدید شورای اسلامی‌شهر ارومیه معارفه شدند و نقی کریمی با ۹ رای اعضا به عنوان رییس جدید شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد.

همچنین در این جلسه توحید علی نژاد به عنوان دبیر شورا، ساسان ابراهیم زاده به عنوان مسئول خزانه داری، گلشن نوروزی به عنوان دبیر دوم شورا، توماج وحید افشار به عنوان سخنگوی شورا و مرتضی منافی به عنوان نائب رئیس شورا به مدت دو ماه تا تاریخ ۱۴ مرداد انتخاب شدند.

گفتنی است؛ در پرونده فساد مالی شهرداری کلانشهر ارومیه، ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و در نهایت صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمین پرونده صادر شد و نام ۵ نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در میان آنان وجود داشت که اردیبهشت ماه امسال تعلیق و از حضور در جلسات شورا منع شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست