اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد از بازگشایی غار آبی تاریخی «سهولان» این شهر بعد از دو سال تعطیلی و استقبال میهمانان نوروزی خبر داد.

ناصر صدفی گفت: غار آبی تاریخی سهولان یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری شهرستان مهاباد در ۴۲ کیلومتری محور مهاباد به بوکان قرار داد و در سطح کشور شناخته شده است.

او افزود: این غار دومین غار مطرح ایران بعد از غار علی صدر همدان است که از دو قسمت خشکی‌ و آبی تشکیل شده و دارای قندیلهای آهکی بسیار زیبا و دیدنی است که به جذابیت آن افزوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: با شیوع ویروس کرونا از دو سال قبل تا کنون غار سهولان مهاباد تعطیل بود اما همزمان با نوروز ١۴٠١ غار بازگشایی و با مدیریت جوامع محلی شروع به فعالیت کرد.

صدفی بیان کرد: در روز اول فعالیت ۷۲۸ نفر از میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی از غار آبی مهاباد دیدن کردند.

پلمب یک واحد اقامتی غیرمجاز در مهاباد

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: یک واحد اقامتی غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط لازم در این شهرستان اقدام به کرایه واحد خود می‌کرد، پلمب شد.

ناصر صدفی افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک سوئیت غیرمجاز و در راستای اجرای مصوبات شورای تأمین شهرستان، با حکم مقام قضائی و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، این واحد در یکی از محلات این شهر پلمب شد.

او ادامه داد: ۲ سوئیت غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستان شناسایی شده که طی روز آینده با حکم قضائی پلمب می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: سال گذشته هم در مجموع ۲۸ سوئیت غیرمجاز در راستای اجرای مصوبه شورای تأمین این شهرستان، پلمب شده بود.

صدفی تاکید کرد: اجاره هرگونه منزل شخصی به مسافران جهت اقامت ممنوع بوده و در صورت مشاهده، با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

او در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گزارش دهند. همچنین مسافران و گردشگران مهاباد نیز درخواست می شود در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

افتتاح بازارچه نوروزی صنایع‌دستی مهاباد

نائب رییس شورای اسلامی شهر مهاباد از افتتاح بازارچه نوروزی صنایع‌دستی، محصولات فرهنگی و توانمند سازی جوامع محلی خبر داد.

آرش شهابی گفت: بازارچه صنایع‌دستی  نوروزی به همت اداره میراث‌فرهنگی، شورای شهر و شهرداری مهاباد و در راستای توانمند سازی و حمایت از جوامع محلی با اعتبار ۲۰ میلیون تومان در محل تالار وحدت شهر بر پا شده است.

او ادامه داد: این نمایشگاه با هدف حمایت از هنرمندان و معرفی صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی مهاباد و با حضور ۲۰ نفر از هنرمندان این شهرستان افتتاح شد و و علاقه‌مندان می‌توانند می توانند تا ۱۲ فروردین از این نمایشگاه بازدید کنند.

شهابی ادامه داد: کانونهای مساجد حاشیه شهر و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد و امور اشتغال زندان مهاباد و بخشی از هنرمندان صنایع دستی مهاباد که نیاز به حمایت دارند و امکان مشارکت در نمایشگاههای فصلی و .. اجاره مغازه برایشان مقدور نیست در این نمایشگاه دعوت و مشارکت داده شده اند.

او بیان کرد: این اقدام در دهه فجر نیز انجام گرفت و تصمیم بر این بود که در هر مناسبت این امکان برای فروش محصولات اقشار لازم التوجه اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست