اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری ۴۵۰ واحد تعطیل تولیدی تعطیل در کشور و ۳۱ واحد تعطیل در آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشته است.

علی رسولیان، در جمع خبرنگاران در سردشت هدف از سفر به استان را تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه صنایع و توسعه واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها ایجاد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سردشت است که امروز شاهد کلنگ زنی آن بودیم.

او افزود: در سطح کشور بیش از ۲۰۰ تصفیه خانه برای شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است و هدف از ایجاد تصفیه خانه‌ها رعایت مسائل زیست محیطی، کمک به محیط زیست و بازچرخانی آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور است..

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جریان سفر ریاست جمهوری به استان ها ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه‌های نواحی صنعتی کشور اختصاص پیدا کرد که بیشتر این اعتبارات صرف پروژه‌ها در شهرستان‌ها و نواحی مرزی شده است.

رسولیان با بیان اینکه، امسال برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در مجموع ۸هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد، گفت: از این مبلغ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در شهرستان ها به خصوص در نواحی صنعتی هزینه می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: در شهرک صنعتی سردشت نیز امسال حداقل ۳۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت آن سرمایه گذاری خواهد شد.

او به افزایش چشمگیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرستان سردشت اشاره کرد و گفت: ما به دنبال توسعه و ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان هستیم .

رسولیان با اشاره به اینکه در شعاع ۳۰ کیلومتری نوار مرزی کشور حداقل ۳۵ناحیه صنعتی وجود دارد گفت: نگاه دولت و وزارت صمت ایجاد عدالت صنعتی است، بنابراین به دنبال ایجاد منابع و زیرساخت ها در مناطق مرزی کم برخوردار بوده و توسعه این مناطق هدف اصلی دولت است.

 کلنگ زنی عملیات احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی سردشت

 عملیات احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی سردشت در مراسمی با حضور علی رسولیان، معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این شهرستان آغاز شد.

 فرماندار سردشت گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۱۰۰ مترمکعب فاضلاب صنعتی در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی و ملی شهرک‌های صنعتی احداث خواهد شد.

لقمان خسروپور اضافه کرد: با راه اندازی این تصفیه خانه، فاضلاب صنعتی تولید شده بیش از ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی این شهرک تصفیه شده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد شد.

فرماندار سردشت گفت: به مناسبت هفته دولت همچنین طرح گازرسانی به روستای مرزی «بیوران علیا» با لوله گذاری به طول سه هزار و ۷۰۷ متر مورد بهره برداری قرار گرفت که با اجرای آن در مجموع ۱۶۳ خانوار ساکن در این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

خسروپور هزینه انجام شده برای اجرای این طرح را در مجوع ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همچنین به طور همزمان ۲۰ طرح عمرانی روستایی شامل احداث پل بتنی، آسفالت، بهسازی و بازگشایی معابر، احداث وضوخانه، بهسازی سرچشمه روستا و احداث دیوار حایل در ۱۵ روستای بخش مرکزی نیز با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان ۴۰ طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی به بهره برداری رسید و کلنگ هفت طرح عمرانی نیز  به زمین زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست