اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴ هزار و ۹۳۵ مورد تعاونی در استان به علل مختلف از جمله انحلال، برگزار نکردن مجمع یا اتمام ماموریت، تعطیل شده است.

علی دهقانی در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت و تعاون با بیان اینکه کل تعاونی های آذربایجان غربی هفت هزار و ۲۸ مورد بوده است، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳ تعاونی در استان فعالیت دارد که در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی فعال هستند.

او با اشاره به اینکه سهم تعاون از اقتصاد کشور باید طبق قانون به ۲۵ درصد برسد، اضافه کرد: در حال حاضر، این سهم بین پنج تا هشت درصد است که البته باید کارهای زیادی برای رسیدن به اهداف این بخش انجام دهیم.

دهقانی اظهار کرد: در بخش استانی نیز، نمی توان آماری از سهم بخش تعاون از اقتصاد آذربایجان غربی ارائه داد زیرا نهادهای مسئول باید سهم تعاونی ها را در بخش های مربوط به خود ارائه دهند تا جمع بندی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت شاغل استان ۹۴۵هزار نفر و جمعیت بیکار ۱۴۴هزار نفر اعلام شده، تصریح کرد: جمعیت شاغلین استان در بخش صنعت در سال گذشته ۲۵.۲درصد در بهار سال جاری ۲۴.۵درصد، در بخش خدمات در سال گذشته ۴۲.۹درصد و در بهار سال جاری ۴۴.۸درصد و شاغلین بخش کشاورزی در سال گذشته ۳۱.۹و در بهار سال جاری ۳۰.۷درصد اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش تعاون، اقدامات خوبی صورت گرفته که انجام صادرات از سوی فعالان این بخش از جمله آنها بوده که این رقم در سال گذشته به ۵۴ میلیون دلار رسید

او افزود: در راستای توجه به بخش تعاون در آذربایجان غربی، پرونده ٣٢ تعاونی مشکل دار مورد بررسی قرار گرفت که ١٢ مورد آن فعال سازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: به رغم تدابیر اتخاذی در برنامه پنجم توسعه بدلیل مختلف متاسفانه کمتر از ۵ درصد اقتصاد در اختیار بخش تعاون است.

او با بیان اینکه ۴٢ کاریابی در سطح استان فعال  هستند، تصریح کرد:  ١٢ مورد کاریابی ها در ارومیه فعالیت دارند همچنین ۴ مورد هم کاریابی خارجی داریم که از طریق  فعالیت کاریابی ها داخلی ١١٢٨ نفر و ١٠۵ نفر توسط کاریابی های خارجی صاحب کار شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت کارگری و بهبود روابط کار در استان اضافه کرد: در یک سال اخیر نزدیک به ۱۴ هزار فقره نظارت بر حسن اجرای انجام کار در استان انجام شده است و در این مدت از حدود ۲ هزار مورد از کارگاه های پرخطر مورد بازرسی فرار گرفته است.

دهقانی با بیان اینکه برای اولین بار در حوزه روابط کار، بازرسی های شبانه در ماه های گذشته در آذربایجان غربی راه اندازی شد، اظهار کرد: ۶۵ مورد بازرسی شبانه در استان انجام گرفته است.

وی برپایی میز خدمت در شهرک های صنعتی برای بررسی مشکلات کارگران و کارفرمایان این شهرک ها را از جمله دیگر برنامه های حمایتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: ٣۵ مورد میز خدمت در شهرک های صنعتی و مصلاها برپا شده است.

دهقانی از کاهش نرخ بیکاری و اختصاص ٨٨ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در طول یکسال اخیر خبر داد و گفت: از حدود ٢۴ هزار تعهد اشتغال یکسال اخیر ١٩۴۶١ مورد با ٨۴ درصد محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست