اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در پیرانشهر گفت: متأسفانه گاهاً مشاهده شده بعضی از بانکهای استان منابعشان را به خارج از استان آذربایجان غربی انتقال می‌دهند که در واقع این امر باعث عدم رشد شکوفایی اقتصاد در داخل استان می‌شود.

بهنام شهدی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی که بهمراه مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاون سازمان صمت در جمع مسئولان و جمعی از تجار و بازاریان پیرانشهر حضور پیدا کرده بود طی سخنانی گفت: بانک‌ها وظیفه دارند تا تمامی تسهیلات و منابع پولی را در داخل استان و هر بانک در شهرستان خود بکار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در شهرستانها و مرکز استان آذربایجان غربی باشیم.

  وی ادامه داد: بدون شک شهرستان پیرانشهر درزمینه رشد اقتصادی و فعالیت تجاری از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که می تواند در سایه توجهات بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم به جایگاه بسیار شایسته تری نسبت به وضعیت فعلی دست پیدا کند.

شهدی اضافه کرد: شهرک صنعتی پیرانشهری بعنوان یک پتانسیل و ظرفیت بالا جهت رفع مشکلات مربوط به اشتغال پایدار و همچنین کمک به صادرات کالا نقش محوری در این منطقه ایفا می کند لذا سعی خواهیم کرد تا با برنامه ریزی دقیق و همچنین حمایت بیشتر نسبت به فعال سازی کامل واحدهای تولیدی آن اقدام کنیم.

رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: یکی از راهکارهای تأثیر گذار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی تأسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان می باشد که همواره یکی از خواسته‌های اصلی جامعه و فعالین حوزه اقتصادی شهرستان پیرانشهر مطرح بوده است.

وی ادامه داد: تصویب تأسیس این شرکت برای اولین بار است که در شهرستان پیرانشهر به سرانجام می رسد که امیدواریم با حمایت های بیشتر و راهکارهای مناسب بتواند باعث توسعه و رونق اقتصادی بیشتر در بین جامعه تجار و بازاریان شهرستان باشد.

سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این جلسه گفت: شهرستان پیرانشهر از نظر منابع خدادادی دارای سرمایه های بسیار عظیمی است که لازم است توجه بیشتری به آن شود.

وی در ادامه سخنان خود از آماده شدن استخراج معدن طلای روستای خراپه خبر داد اظهار داشت: معدن طلای روستای خراپه در شهرستان پیرانشهر هم آماده استخراج است.

ترابی اضافه کرد: با توجه به کشف معدن طلا در در روستای خراپه و عدم استخراج از آن، اکنون این معدن ظرفیت استخراج طلا را داشته و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از این ظرفیت، اقتصاد شهرستان پیرانشهر را تا حد زیادی شکوفا نماییم.

 در ادامه این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات حوزه اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت راهکارهایی از سوی فعالین این حوزه‌ها در سطح شهرستان پیرانشهر ارائه گردید و مسئولین نیز در این راستا متعهد به رفع موانع و مشکلات این حوزه گردیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست