اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به گرانفروشان و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی حفاظتی پیشگیری کننده از کرونا هشدار داد.

دکتر جلال غفارزاده  گفت: در پی اعلام سازمان بهداشت جهانی در خصوص انتشار ویروس کرونا (کووید ۱۹)، تعداد محدودی افراد فرصت طلب به بهانه شیوع بیماری کرونا با احتکار و یا با ایجاد تقاضای کاذب در اجناس مصرفی از جمله: محلول ضدعفونی کننده دست، ماسک و… سعی بر سودجویی و بر هم زدن آرامش عمومی جامعه را دارند.

وی گفت: نظارت‌های مستمر کارشناسان این معاونت با مشارکت و همکاری و حمایت نهادهای اطلاعاتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از کلیه شرکت‌های توزیع دارو و لوازم مصرفی پزشکی و داروخانه‌ها انجام می‌گیرد و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی در صورت مشاهده احتکار و گران فروشی اقلام پیشگیری از بروز کرونا، بدون هیچ گونه اغماض سریعا پلمب و پروانه فعالیت مراکز غیر مجاز باطل و پرونده های تخلفات به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هفته اول اسفند ماه (یکم تا پنجم اسفند) اکیپ های مختلف کارشناسی از ۳۰داروخانه و شرکت توزیع دارو و نیز ۲۰ فروشگاه و شرکت تجهیزات پزشکی ارومیه بازرسی به عمل آمد که از این تعداد ۴ فروشگاه تجهیزات پزشکی و یک انبار غیر مجاز تجهیزات پزشکی پلمب و به مراجع قضائی معرفی شدند؛ که در این رابطه یک نفر به دستور معاون دادستان ارومیه بازداشت شد.

وی در ادامه به نقل از وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولیدی موظف به تولید با حداکثر توان و ظرفیت به صورت سه شیفت هستند؛ طی هماهنگی های به عمل آمده با تامین کنندگان، محموله لوازم مورد نیاز در سطح استانتامین و به زودی توزیع خواهد شد.

دکتر غفارزاده خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

توزیع محلول ضدعفونی‌کننده در ۸۰ داروخانه شهر ارومیه

🔹معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت توزیع محلول ضد عفونی کننده در بیش از ۵۰ درصد داروخانه‌های ارومیه آغاز شد.

🔹جلال غفارزاده تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده ‌شده به منظور تامین محلول‌های ضدعفونی‌کننده مورد نیاز مردم، با هدایت و صدور مجوز تولید، چند شرکت در مدار تولید این محصولات از فردا ۱۰ اسفند ماه با نظارت معاونت غذا و داروی استان، حجم توزیعی در داروخانه به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

🔹وی گفت: در شهر ارومیه ۱۵۰ داروخانه (روزانه و شبانه‌روزی) وجود دارد که در فاز اول، محلول‌های ضد عفونی کننده در ۸۰ داروخانه شهر ارومیه توزیع می‌شود.

🔹او ادامه داد : شهروندان عزیز جهت اطلاع از لیست داروخانه های فاز اول توزیع محلول ضدعفونی‌کننده در شهر ارومیه میتوانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ با شماره تلفن ۱۹۰ مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم تماس گرفته و به داروخانه های مذکور مراجعه فرمایند.

🔹معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد : انشاءالله طی هفته در پیش محلول های مذکور در تمام داروخانه های شهرستانهای استان نیز توزیع و در دسترس شهروندان قرار میگیرد.

 

بیمار مبتلا به کرونا در ارومیه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد

اولین بیمار مبتلا به کرونای تایید شده، در ارومیه با اقدامات درمانی به موقع بهبود یافت و مرخص شد.

امروز ۸ اسفندماه دکتر ناصر قره باغی متخصص بیماریهای عفونی ، مدیر گروه آموزشی بیماریهای عفونی و رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: این بیمار که قبل از اعلام نتیجه آزمایش بصورت کاملا ایزوله تحت مراقبت و درمانهای دارویی قرار گفته بود و دیشب مثبت بودن آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، امروز با حال عمومی خوب و توصیه های بهداشتی برای خود بیمار و خانواده او از بیمارستان ترخیص شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست