اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : برگزاری آیین معارفه مدیران عامل آب و فاضلاب و آب منطقه ای آذربایجان غربی با حضور معاون آب و آبفای وزیر نیرو، معاون امور عمرانی استاندار و مدیران استانی و خانواده وزارت نیرو در غیاب مدیران سابق این دو اداره کل و تنها در قالب معارفه در ارومیه انجام گرفت.

شامگاه پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه، مراسم معارفه مدیران عامل آب و فاضلاب و آب منطقه ای با حضور معاون آب و آبفای وزیر نیرو در ارومیه در حالی انجام می گیرد که در این مراسم مدیران سابق آب و آبفای استان در این مراسم تودیع و یا تکریم نشدند و مراسم تنها به عنوان معارفه بسنده کرد.

در این مراسم معارفه رسمی “علیرضا رضوی” به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی انجام شد و خبری از مدیر عامل سابق آبفای استان نبود.

دومین معارفه همزمان نیز مربوط  به مراسم رسمی معرفی “اتابک جعفری” به عنوان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر نیرو بود که در این مورد هم خبری از حضور و یا تکریم مدیرعامل سابق آب منطقه نبود.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: ۳۳ سد جدید تا پایان دولت تدبیر و امید در کشور ساخته می شود.

قاسم تقی زاده در این با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی ۱۹ سد ملی در کشور وجود داشت که هم‌اینک به ۱۸۲ سد افزایش یافته‌است، اظهار کرد: از  ۱۸۲ سد موجود، ۳۷ سد در دولت تدبیر و امید ساخته شده که ساخت ۳۳ سد دیگر نیز تا پایان دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار دارد.

تقی زاده بااشاره به افتتاح تصفیه خانه آب شرب سلماس به عنوان صدو پنجاهمین تصفیه خانه کشور بیان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب سلماس با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان که ازاین میزان ۳۷ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی است، امروز بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه خانه آب شهری در کشور وجود داشت، تصریح کرد: امروز صد و پنجاه تصفیه خانه شهری در کشور وجود دارد که تا پایان دولت ۲۷ تصفیه خانه آب شرب شهری دیگر نیز ساخته می شود.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: قبل از انقلاب فقط ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری وجود داشت که در حال حاضر به ۲۳۲ واحد فاضلاب شهری رسیده است که هدفگذاری برای ساخت ۶۲ تصفیه خانه جدید فاضلاب شهری در دولت تدبیر و امید نیز انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از بهره برداری و کلنگ زنی ۵۹۴ پروژه عمرانی و اقتصادی طی ایام الله دهه فجر در استان خبر داد.

آیدین رحمانی با بیان اینکه امسال ۵۹۴ پروژه عمرانی و اقتصادی بالغ و ۲۱۵۷ میلیارد تومان در استان طی ایام الله دهه فجر کلنگ زنی و به بهره برداری رسید، افزود: بهره برداری از ۲۳ پروژه با ۹۰ میلیارد تومان همچنین کلنگ زنی ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از پروژهای صنعت آب در استان بود.

رحمانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طبق تعهد خود اقدامات خوبی در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام داده است، خاطر نشان کرد: احیای کامل دریاچه ارومیه با تلاش همه جانبه و هم افزایی در بخشهای مختلف امکان پذیر است و نباید نگاه بخشی به یک پروژه خاص داشت‌.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه ها و مدیریت بحران سیلاب ابتدای سال خاطر نشان کرد: در راستای جلوگیری از وقوع سیلاب در مجموع ۲۴۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است که لقدام بسیار موثری در مدیریت بحران به شمار می آید.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به مشکلات موجود در استان در حوزه آب و فاضلاب تصریح کرد ۳۰ درصد از شبکه توزیع آب شهری و روستایی استان فرسوده است که نیازمند توجه جدی است‌.

رحمانی ساماندهی ۱۱ کیلومتر از خروجی تونل های احیای دریاچه ارومیه، خرید اراضی مخزن سدها و اصلاح شبکه پایاب سدها را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و در ادامه از معاون وزیر خواست تا با توجه به اینکه بخش عمده سد ارس در این آذربایجان غربی است مدیریت آن نیز به این استان واگذار شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای بهینه سازی مصرف آب، نشتی های موجود در تصفیه خانه های آب شرب را ساماندهی و تعمیر کرد، ادامه داد: متاسفانه برخی از روستاها با مشکل کیفیت آب شرب مواجهند که ارتقا آب سرب روستایی توجه جدی را می طلبد.

رحمانی با اشاره به مخازن ذخیره سازی آب در تصفیه خانه های آب شرب استان اظهار کرد: حجم ذخیره آب در تصفیه خانه های استان ۶ متر مکعب برای هر انشعاب است در حال اینکه میانگین کشوری یک متر مکعب برای هر اشعاب است و می طلبد تا در راستای افزایش ذخیره سازی مخازن آب استان اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب  ایجاد امنیت است، تصریح کرد: زیرساخت توسعه برپایه امنیت استوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست