اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از برداشت یک میلیون تن نمک از دریاچه ارومیه خبرداد.

سعید شهند در گفت وگو باایسنا بابیان اینکه براساس قانون برداشت محدود نمک از دریاچه ارومیه از طریق مجوز مقدور است، تصریح کرد: اکثر مجوز های برداشت نمک از دریاچه ارومیه از منطقه شمال شرق دریاچه ، منطقه انزل و قره باغ است.

شهند در خصوص تعداد مجوز های صادر شده برای برداشت نمک نیز اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون ۴۰ مورد مجوز برداشت نمک از دریاچه صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی یاد آور شد : طبق برآورد در حال حاضر میزان نمک موجود در دریاچه ارومیه ۶میلیون تن است که از سال ۹۵ و صدور اولین مجوز برداشت تاکنون یک میلیون تن نمک از دریاچه برداشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: برداشت شور آبه از دریاچه ممنوع بود و تنها نمک خشک برداشت می شود.

شهند در خصوص ورود پساب تصفیه نشده فاضلاب به دریاچه ارومیه افزود: پساب عمدتا تصفیه شده وارد دریاچه می شود اما با توجه به عدم تکمیل مدولهای تصفیه خانه ارومیه طبیعتا به صورت خیلی محدود همراه با پساب تصفیه شده، پساب تصفیه نشده نیز وارد دریاچه می شود که با اتمام این پروژه  از ورود این پساب محدود هم جلوگیری می شود.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: با اتمام تصفیه خانه های ارومیه و تبریز سالانه در مجموع یک میلیارد متر مکعب پساب تصفیه شده وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست