اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  جلسه بررسی و هم اندیشی پرونده‌های مهم دادگستری استان آذربایجان غربی به منظور تعیین تکلیف ۴ پرونده مهم با حضور مسئولان قضایی این استان، برگزار شد.

جلسه عصرگاهی بررسی و هم اندیشی پرونده‌های مهم دادگستری استان آذربایجان غربی در راستای دستورالعمل نظارت، پیگیری و مدیریت موضوعات و وقایع مهم مصوب سوم آبان‎ ماه ۱۴۰۱ رئیس قوه قضاییه با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولان قضایی رسیدگی کننده و ضابطان عمل کننده برگزار شد.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان در این باره اظهار کرد: در راستای هماهنگی و هم اندیشی و تبادل نظر در پرونده‌های خاص و مهم این جلسات تشکیل می‌شود.

او افزود: برای ارائه مشورت و همفکری با مقام رسیدگی کننده و همچنین روشن شدن ابعاد و زوایای مختلف پرونده‌های مهم و رفع ابهامات احتمالی موجود در پرونده و هکذا تبیین و تشریح اقدامات ضابطان این جلسات هماهنگی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: علاوه بر کمک فکری به قاضی رسیدگی کننده شور و مشورت در رسیدگی‌ها کمک می‌کند که پرونده یک خروجی مطمئن و مستحکم در قالب رای صادره داشته باشد و تصمیمات و آراء صادره از اتقان و استحکام لازم برخوردار باشد.

او بیان کرد: این ۴ پرونده مهم شامل تعیین تکلیف پرونده قاچاق ارز، آخرین وضعیت پرونده یکی از شهرداری‌های سطح استان، پرونده کلاهبرداری کثیرالشاکی با ارزش ۳۰ میلیارد تومان و پرونده که با جعل اسناد و عملیات مجرمانه اقدام بر دریافت مبالغ کلان و غبر قانونی کرده بود، می شد و هر یک در قالب جلسه‌ای جداگانه طرح و در هر مورد رایزنی‌ها و هم اندیشی‌ها انجام و پس از حدود ۴ ساعت جلسات به کار خود خاتمه دادند

ورود دستگاه قضا به دو نقطه حادثه خیز

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین گفت: دستگاه قضایی استان ضرب الاجلی را برای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان به منظور اصلاح دو نقطه حادثه خیز در ارومیه تعیین کرده است.

ناصر عتباتی گفت: در برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برای پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای انجام تکالیف ذاتی و قانونی خود تعیین شده است.

او تاکید کرد: بر همین اساس با گزارش اداره نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مبنی بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز ابتدای بلوار شهید فعال و نیز حد فاصل روستای قولونجی تا تقاطع آغ زیارت گردنه قوشچی به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت و جرحی در این نقاط، موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: به منظور صیانت از حقوق عامه، معاونت اجتماعی و پیشگیری استان با تعیین ضرب الاجل به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تکلیف نمود سریعاً کارشناسان آن اداره با همراهی کارشناسان پلیس راه استان با مراجعه به محل‌های اعلامی ضمن ملاحظه موقعیت، اقدامات لازم را برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز اعلامی را تا تاریخ ۱۰ تیر ماه انجام و نتایج را گزارش کنند.

عتباتی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه مدعی العمومی خود و صیانت از حقوق عامه مردم پیگیر اجرای وظایف دستگاه‌ها می‌باشد و به هیچ وجه در مقابل ترک فعل مسئولین مماشات ندارد.

پیشتر فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی یکی از دلایل تصادفات در گردنه قوشچی ارومیه را جدا نشدن دو طرف مسیر ارومیه به سلماس در این گردنه دانسته و گفته بود؛ جداسازی ۲ مسیر رفت و برگشت در این گردنه، می‌تواند از بروز بسیاری از این سوانح جلوگیری کند.

بهار امسال چندین فقره تصادف در این مکان رخ داد و منجر به مرگ چند نفر از هم وطنان شد. قربانیان یکی از این حوادث یک عروس و داماد و همراه آن ها بوده اند راهی تالار عروسی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست