اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  در حالی که آخر دی‌، شاهد کاهش ۴۳ درصدی بارش در آذربایجان غربی بودیم، بارش های بهمن ماه موجب شده این روند بهبود یابد که مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی در این خصوص از رسیدن آمار بارندگی ها در استان به ۱۲۵ میلی متر خبر داد و گفت: البته این رقم هنوز ۳۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مجید رستگاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول مهر تا ابتدای اسفند امسال ۱۲۵ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده که ۵۵ میلی متر معادل ۳۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال آبی گذشته است.

وی اضافه کرد: همچنین میزان بارش‌های این مدت در آذربایجان‌غربی ۲۷ درصد و حدود ۴۷ میلی‌متر کمتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر سه حوضه دریاچه ارومیه، زاب و ارس شاهد کاهش قابل توجه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم، بیان کرد: این کاهش در حوضه دریاچه ارومیه ۳۶ درصد، رودخانه زاب ۱۸ درصد و رودخانه ارس ۳۵ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین میزان بارش امسال در هر سه حوضه نسبت به متوسط بلندمدت کاهش داشته که این کاهش در حوضه دریاچه ارومیه ۳۰ درصد، در حوضه زاب سه درصد و در حوضه ارس ۴۶ درصد برآورد شده است.

رستگاری گفت: طی سال آبی جاری شاهد بارش ۳۷۱ میلی متری در حوضه زاب، ۱۲۸ میلی متری در حوضه دریاچه ارومیه و ۵۲ میلی متری در حوضه ارس هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست