اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را مسیری برای دور زدن تحریم‌ها دانست و گفت: مهمترین اصل در این طرح منع شلیک و تیراندازی به کولبران است که با مشخص شدن مسیر رفت و آمد قانونی از معابر اصلی، امنیت جانی کولبران در همه جهات تامین می‌شود و معیشت و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.

جلال محمودزاده  در مورد لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و نقش آن در بهبود زندگی کولبران، گفت: در مناطق مرزی مسیرهایی برای رفت و آمد کولبران تعریف شده بود که حدود ۴ الی ۵ سال است همگی این معابر بسته شده است؛ عدم اشتغالزایی در مناطق مرزی باعث شده کولبران از مسیرهای خطرناک و صعب العبور اقدام به ادامه فعالیت کنند و همین مسئله منجر می‌شود هر ساله تعداد بسیاری از کولبران جان خود را دست بدهند.

کولبران مجاز به تردد در فرمانداری ثبت می‌شود

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت افزود: تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان مسیری برای حمایت از کولبران و ساکنان شهرهای مرزی است که می‌توانند برای اشتغالزایی معافیت‌های گمرکی مالیاتی اقدام به واردات کالا کنند، با تصویب این قانون نام کولبران مجاز به تردد در فرمانداری ثبت می‌شود تا بتوانند به صورت مجاز از مسیرهای قانونی ادامه فعالیت دهند نه به شکل کولبری یعنی حمل بار بر روی دوش بلکه با وسایلی همچون خودرو و موتور باید اقدام به ادامه فعالیت دهند.

لایحه ساماندهی مرزنشینان ۵ سال اجرایی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی از اجرای ۵ ساله لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان خبر داد و تاکید کرد: طی تصویب این لایحه مقرر شد، به مدت ۵ سال به صورت کلی عملیاتی و اجرایی شود. این لایحه چند مزیت به دنبال دارد از عدم پرداخت مالیات تا حذف هزینه‌های گمرکی که به نوعی از اقشار فقیر جامعه حمایت می‌کنند در کنار تمام موارد عنوان شده شاهد رونق بازارچه‌های مرزی خواهیم بود.

با این لایحه تحریم‌ها را دور می‌زنیم

محمودزاده تصویب این لایحه را مسیری برای دور زدن تحریم‌ها دانست و گفت: تصویب این لایحه می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها ختم شود در کنار آن تبعات سیاسی و اجتماعی که برای کولبری داشت و گاهی به قیمت جان آنها تمام می‌شود، کاهش خواهد یافت. زمانی که معابر رفت و آمد کولبران رسمی باشد و دولت اجازه رفت و آمد به کولبران را با شرایط خاص صادر کند، دیگر کسی از مسیرهای صعب العبور، کوهستانی، خطرناک و مین گذاری شده عبور نخواهد کرد.

تشکیل شرکت تعاونی برای مرزنشینان

نماینده مهاباد در مجلس یازدهم با تاکید به جزئیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، تصریح کرد: این لایحه نیازمند بندهایی است که به واسطه پیشنهادات نمایندگان تکمیل خواهد شد که یکی از موارد آن بیمه شاغلان مرزی خواهد بود، یکی از ایرادات نبود شرکت تعاونی است که اگر در بندهای آن اضافه شود همه شاغلان از جمله کولبران سهامدار آن خواهند شد که مشمول بیمه هم می‌شوند، از طرفی به طریق همین شرکت تعاونی می‌توان موتور و وسایل باربری دیگر در اختیار کاربران قرار داد تا به راحتی  ادامه فعالیت دهند.

 مخالفت مخالفان با لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی 

او در مورد مخالفت، مخالفان این طرح تصریح کرد: دائمی نبودن لایحه، یکی از دلایل مخالفت مخالفان در صحن بود که باید بپذیریم هنوز تبعات این لایحه به درستی مشخص نشده است بر همین اساس یک برنامه زمان بندی برای آن در نظر گرفتیم که اگر در طول ۵ سال مشکلاتی ایجاد شد اقدام به رفع آن کنند، برخی از قوانین وجود دارد که در اجرا دچار مشکلاتی می‌شود که می‌توان به مرور زمان آنها را رفع کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مهمترین اصل در این طرح منع شلیک و تیراندازی به کولبران است که با مشخص شدن مسیر رفت و آمد قانونی از معابر اصلی، امنیت جانی کولبران در همه جهات تامین می‌شود و معیشت و اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست