اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نشست هیأت های عالی رتبه ایران و ترکیه در آنکارا به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه برگزار شد.

در این نشست که مقامات بلند پایه سیاسی و امنیتی دو کشور حضور داشتند در خصوص مسائل مرزی ، منطقه ای و بین المللی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان و تروریسم  گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است، وزیر کشور را در این سفر سامانی قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها، دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور، شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، شهریاری استاندار آذربایجان غربی، کلانتری مدیرکل امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سردار تقوی جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا و برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همراهی می کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه در نشست هیات های دو کشور ایران و ترکیه درباره مسائل مرزی و مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر گفتگو خواهیم کرد، گفت: مبارزه با تروریسم از دیگر محورهای گفتگو با وزیر کشور ترکیه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بدو ورود به آنکار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر یکروزه در پاسخ به سفر وزیر کشور ترکیه و هیات همراه به ایران انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: در جریان این سفر نیز در نشست هیات های دو کشور درباره مسائل مرزی و بحث مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر گفتگو شد.

رئیس شورای امنیت کشور تاکید کرد: در این نشست نیز با وزیر کشور ترکیه درخصوص مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه همکاری ایران و ترکیه همواره رو به گسترش بوده است از افزایش این همکاری ها استقبال کرد و گفت: انشاءالله نتیجه این همکاری ها موجب تقویت امنیت مرزها و اوضاع امنیت داخلی هر دو کشور بیانجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست