اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره عکس “رعایت مقررات ملی ساختمان از نگاه دوربین” در استان خبر داد.

 بهرنگ دیلمقانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به محورهای این جشنواره افزود: این جشنواره عکاسی با هدف ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان و بسترسازی و ترویج معماری ایرانی اسلامی، گسترش فرهنگ ایمنی در ساخت و ساز و به تصویر کشیدن بخشهای مختلف ساخت و ساز شهری در قالب ۲ گروه شهروندان و اعضای نظام مهندسی ساختمان در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عکس های ارسالی به جشنواره باید در بازه زمانی ابتدای سال ۹۵ تا ۱۵ بهمن ۹۸ گرفته شده و در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشد، ادامه داد: هرگونه دستکاری، فتومونتاژ،کلاژ، لوگو، واترمارک و امضا که سندیت عکس را مخدوش کند قبل از مرحله داوری حذف خواهد شد.

دیلمقانی با تاکید براینکه عکسهای ارسالی با حداقل با سایز ضلع بزرگ ۳۰۰۰پیکسل با حجم حداقل ۵ و حداکثر ۱۰ مگا بابت و فرمت JPEG ارسال شود، اظهار کرد: علاقمندان می توانند عکس های خود با حداکثر ۱۰ فریم از ۱۵ دی ماه تا ۱۵ بهمن ماه به آدرس اینترنتی دبیرخانه به نشانی phto@ wa_nezam.org ارسال کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پس از بررسی آثار، همزمان با اختتامیه جشنواره در ۱۰ اسفند ماه، برگزیدگان با جوایز نقدی و اهدای لوح و دیپلم افتخار تجلیل می شوند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به موضوعات این جشنواره تصریح کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان، رعایت نکات ایمنی در حین اجرا، رعایت حقوق شهروندی و حریم شعاع همسایگی در ساخت و ساز شهری، نما و منظر شهری از نظر تناسب با اقلیم، ایمنی در برابر حریق، رعایت اصول صحیح گودبرداری، استفاده از مصالح استاندارد و شناسایی مجریان طراحان و مهندسان قانون مدار برتر در حوزه ساخت و ساز از موضوعات جشنواره عکس تعیین شده است.

وی با بیان اینکه قریب به ۱۸ هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان استان هستند که تنها نیمی از این افراد دارای پروانه اشتغالند، گفت: بیشترین تعداد مهندس عضو در این نظام مهندسی مربوط به رشته عمران با ۵۶۰۰ نفر و کمترین تعداد اعضا مربوط به رشته ترافیک با ۲۴ نفر است.

دیلمقانی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به تعداد اعضای نظام مهندسی ساختمان استان اضافه می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه حجم فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و سطوح و کیفیت آموزشی این فارغ التحصیلان پاسخگوی نیازهای کشور نیست که لازم است از طریق مسئولان ذیربط این حوزه تجدید نظر اساسی صورت گیرد چرا که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و این حجم زیاد فارغ التحصیلان مهندسی، امکان ایجاد شغل برای این حجم مهندس میسر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست