اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شادروان “مقبل هنرپژوه” کوهنورد ملی پوش بوکانی در آرامگاه وی در کوه “به رده  زه رد” با استقبال مردم برگزار شد.

به گزارش کردپرس، مراسم یادبود یازدهمین سالگرد شادروان “مقبل هنرپژوه” کوهنورد ملی پوش بوکانی در آرامگاه وی در کوه “به رده  زه رد” بوکان با حضور چشمگیری  از مردم ورزش دوست شهرهای کردنشین برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلفی از مردم بوکان، کوهنوردان، ورزشکاران از سایر شهرهای استان با حضور در مزار این ملی پوش بوکانی، یاد و خاطره او را گرامی داشتند. در این مراسم استاد محمد سعید نجاری متخلص به (ئاسو) نیز شرکت داشت.

“مقبل هنرپژوه” متولد سال ۱۳۶۲ در بوکان است و از سال ۷۷ ورزش کوهنوردی را آغاز کرد و به زودی توانست قله‌های ترقی را طی کند. در سال۷۹ در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت، به عضویت تیم ملی درآمد.

وی رکورد دار جوانترین صعود کننده به کوه “لوتسه” چهارمین قله رفیع جهان به ارتفاع هشت هزار و ۴۱۶ متری در سن ۱۹ سالگی بود.

ملی پوش بوکانی در سال ۸۲ و در صعود به قله “گاشربروم” در حالی که هم طناب “محمد اوراز” بود در اثر سقوط بهمن حدود ۶۰۰ متر سقوط کرد اما زنده ماند. ولی به دلیل صدمات وارده تا مدتی از رفتن به کوهستان محروم بود.

در پاییز سال ۸۶ و در حالی که در ارتفاعات کوه “به رده زه رد” بوکان در حال کوهنوردی و آموزش بود به فاصله حدود ۸ متر سقوط کرده به اغماء رفت و چند روز بعد در بیمارستان عارفیان ارومیه درگذشت. پیکر وی را در بلندای کوه “به رده زه رد”، نزدیک قله کوه، به خاک سپردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست