اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پنجمین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی عصر روز شنبه به ریاست محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: ثبت سفارش کالاهای وارداتی توسط گمرک در مرز بازرگان موجب کندی تردد کامیون های حامل بار شده است که ضرورت دارد این موضوع با پیگیری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اسرع وقت در جلسه ای کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و مشکل رفع شود.

شهریاری در رابطه با مسائل و مشکلات پایانه مرزی و جاده رازی نیز گفت: عملیات اجرایی محور خوی- قطور– رازی در سفر ریاست محترم جمهور به استان آغاز شده که بهره برداری از این طرح می تواند نقش بسزایی در توسعه و رونق تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه ایفا کند.

وی همچنین از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست اجرا و تکمیل فاز ۲ پایانه مرزی رازی را بصورت جدی پیگیری نماید.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تملیک شده توسط بانک ها تاکید کرد و گفت: عوامل مختلفی برای تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها وجود دارد به همین دلیل باید بتوان با استفاده از راهکارهای مختلف شرایط را برای احیای آنها مهیا کرد و یا اینکه باید به دنبال سرمایه‌گذار جدید برای واحدهایی که تملکشان توسط بانک قطعی شده باشیم.

شهریاری همچنین بر لزوم حضور مدیران در جلسات تاکید کرد و افزود: جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جلسات مهم استان است که ضرورت دارد مدیران عضو این شورا، شخصا و راسا در جلسات حضور پیدا کنند.

رضا حسینی معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم تصریح کرد : تملک واحدهای تولیدی به مصلحت بانک ها و جامعه نیست و می توان راهکاری بهتری برای ساماندهی واحدهای تولیدی راکد بدهکار تعریف کرد.

حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی ارومیه هم گفت : بخشنامه جدید پیمان ارزی، برای مقادیر مختلف درخواستی ارز صادرکنندگان و واردکنندگان معافیت قرار داده است

امیر مسعود فاتحی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ارومیه هم در این جلسه  به مشکلات حوزه صنعت و معدن استان اشاره کرد.

حاتمی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی  نیز تاکید کرد : فقدان نماینده مستقیم بانک مرکزی، اقاله و تملیک واحدهای تولیدی بدهکار به عنوان چالش های اصلی در حوزه سیستم بانکی است.

صالحی پور مدیر امور شعب بانک صادرات آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت : بانک ها تحت هیچ شرایطی حاضر به تملک نیستند و تملک و پروسه تملک هیچ وقت به نفع بانک نبوده است.

محمدرضا رستمی مدیرعامل مارال صنعت ، عیسی شمس مولوی مدیرعامل شرکت سارونه هم در این جلسه به پاره ای از مشکلات حوزه تولید و صنعت اشاره کرده و خواستار حل مشکلات پیش رو شدند.

در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله تخصیص ارز به تولیدکنندگان استان، مسائل و مشکلات پایانه مرزی رازی، مشکلات واحدهای صنعتی، تسهیل شرایط اقاله واحدهای تملیک شده توسط بانک ها برای احیای مجدد و نواقصات زیرساختی شهرک های صنعتی استان مورد بحث و بررسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست