اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی از برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته کتاب خبر داد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب افزود: برنامه‌های هفته کتاب استان یک فرصت مناسب برای هم‌افزایی ادارات فرهنگی است که می‌توان با تشکیل جلسات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی و تقسیم کار اصولی، در اجرای برنامه‌های هفته کتاب از ادارات فرهنگی بهره ببریم.

او با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب امسال که از ۲۴ تا ۳۰ آبان با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: استان آذربایجان‌غربی نیز همزمان با این دوره از هفته کتاب برنامه‌های متنوع و مختلفی با موضوع و محوریت کتاب پیش‌بینی کرده است که برگزاری مراسم  اختتامیه چهارمین دوره جایزه انتخاب کتاب سال استان آذربایجان‌غربی، یکی از آن ها است.

خدایاری اضافه کرد: همچنین برگزاری برنامه «عصر کتاب» ویژه بزرگداشت «حسن انوری» و برگزاری آیین رونمایی از کتاب «هوای حوالی حوا» نوشته کامران داوری  از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهدای کتاب در مناطق کم برخوردار شهر ارومیه، برگزاری نشست مجازی «خلاقیت در نویسندگی»، بازدید از انتشارات‌های فعال ارومیه و برگزاری کارگاه آموزشی «داستان نویسی» با حضور مصطفی رحماندوست از دیگر برنامه‌های اداره کل برای هفته کتاب سال جاری است.

او تاکید کرد: فلسفه کتابخوانی خیلی مهم بوده و باید این موضوع بررسی شود و بستر لازم برای این موضوع اگر فراهم شود، مسایل فرهنگی در سبد خانوار منظور می‌شود.

حجت‌الاسلام خدایاری افزود: تعیین سرانه کتاب، متناوب نیاز کتاب نوشتن، معرفی کتاب‌شناس، استفاده از ظرفیت ارگان‌های مربوطه و نوشتن کتاب به زبان دنیا از دیگر مسایل در این حوزه است که باید بررسی شود.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: این هفته فرصتی است برای حضور کتاب در بین مردم است و این فرصت تاثیر بسیار مثبتی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی و معلومات فرد دارد.

او با بیان اینکه با توجه به شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده از این فرصت باید استفاده کرد، افزود: بیش از ۱۵ دستگاه در سطح استان در اجرای برنامه‌‌های فرهنگی مشارکت دارند و عضو ستاد هستند.

بابازاده بیان کرد: از اعضای عضو درخواست داریم که شعار هفته کتاب را در جایگاه‌های مخصوص نصب کنند و شهرداری نیز تابلوهای شهر را جهت تبلیغات برای کانون‌های آگهی و تبلیغاتی اختصاص بدهند.

او ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان می‌توانیم بسترهای مناسب مشارکت‌های عمومی در اجرا و همراهی با برنامه‌های هفته کتاب داشته باشیم و برنامه‌هایی مناسب و تاثیرگذار برای جوامع هدف برگزار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی هم گفت: بحث کتابخوانی تاثیر خود را دو سال اخیر نشان داد و مردم را به زندگی اجتماعی امیدوار کرد ولی متاسفانه گرانی کتاب مشکل اصلی است و رواج یافتن کتاب‌های صوتی و پی دی اف‌ها کتاب‌ها نیز در برطرف کردن این مشکل خیلی کمک خوبی کرد ولی همچنان کتاب در جامعه ما مظلوم  است و این هفته کتاب فرصت خوبی برای تبلیغ کتاب است.

هادی طباطبایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت ۶۰۰ سازمان مردم نهاد استان باید در این هفته، توزیع بن کتاب بصورت هدفمند، وقف کتاب، برگزاری جلسه شورای شهر در حوزه کتاب با هدف نامگذاری یکی از میادین متناسب با این حوزه، عدم فراموشی مناطق حاشیه‌نشین و نهایتا دیدار با پیشکسوتان از جمله برنامه‌های پیشنهادی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست