اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای  مرز : رئیس دانشگاه ارومیه از برگزاری ۴۳ مین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای ۲۱ لغایت ۲۵ مهرماه در محل سایت نازلو خبر داد

رحیم حب نقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز به کار چهل و سومین نمایشگاه ملی تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۵ مهر در پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه در ۲۰ غرفه و دو سانس (۸:۳۰ الی۱۲ و ۱۴ الی۱۷) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ملی تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است افزود: این نمایشگاه به صورت دوره ای در ۴۲ دانشگاه کشور برگزار شده است که در سال جاری با اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه در پردیس نازلوی دانشگاه برگزار می شود.

حب نقی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در سه بخش چرخه تولید سوخت، تولید انرژی(نیروگاهی) و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای برگزار می شود خاطرنشان کرد: مرور اجمالی چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، غنی سازی اورانیوم، مجتمع آب سنگین اراک، شبیه ساز اتاق کنترل نیروگاه اتمی بوشهر، پژوهشکده، کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر واپتیک و پزشکی هسته ای از مهم ترین بخش های نمایشگاه خواهد بود.

وی از عرضه ۴۰۰ عدد اقلام نمایشگاهی در این نمایشگاه خبرداد و تصریح کرد:  ۲۲۵ قلم در بخش چرخه سوخت و نیروگاهی و ۱۷۵ قلم در بخش کاربردهای جنبی صنعت هسته ای در معرض دید عموم خواهد بود.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه نمایش ۶ ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسماند داری، چرخه سوخت هسته ای، آشار سانتریفیوژ، مجتمع سوخت، آب سنگین اراک، مرکز پرتودهی در این نمایشگاه اظهار کرد: نمایش ماشین های سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار و نمایش نسل های مختلف سانتریفیوژ از دیگر بخش های این نمایشگاه خواهد بود.

وی گفت:دستیابی ایران در شرایط تحریم کامل در حوزه صنعت هسته ای  نوید بخش آن است که جامعه علمی کشور در سایر زمینه ها نیز می توانند همچون صنعت هسته ای پله های ترقی را طی کنند.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت تولیدات علمی دانشگاه ها، ملاک اصلی رتبه بندی دانشگاه ها در سطح بین المللی است تصریح کرد: براساس رتبه بندی پایگاه تایمز که اخیرا اعلام شد دانشگاه ارومیه جز ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان، یازدهمین دانشگاه جامع در میان دانشگاه های جامع و رتبه بیست و دوم را در میان کل دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه ارومیه از کاهش دانشجو در این مجموعه دانشگاهی خبر داد و گفت : متاسفانه عمده دانشگاه های کشور و استان با پدیده صندلی خالی مواجه شده اند و جمعیت جوان و متقاضی تحصیل به شدت رو به کاهش است.

دکتر رحیم حب نقی با اشاره به اینکه ۵۰۰ مدرس مشغول تدریس در دانشگاه هستند، افزود : در حال حاضر حدود ۱۵ هزار دانشجو شامل ۴۰۰۰ نفر کارشناسی ارشد و ۱۰۰۰ نفر مقطع دکتری و بقیه کارشناسی در حال تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست