اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل ثبت و احوال آذربایجان‌غربی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطانها نخستین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت وقایع حیاتی، ثبت و ارائه اسناد هویتی و تولید و انتشار آمارهای حیاطی از وظایف مهم و ذاتی ثبت و احوال به شمار می‌رود گفت: تشکیل جلسه شورای راهبری جمعیت استان، شرکت در نماز جمعه ۳۰ آذرماه و تشکیل میز خدمت  در مصلی ارومیه، اطلاع‌رسانی در زمینه ۱۰۰ سالگی تأسیس ثبت و احوال کشور، تجلیل از بازنشستگان این اداره و بهره‌برداری از سامانه ویدئوکنفرانس  در راستای کاهش هزینه‌ها و خطرات رفت و آمد جاده‌ای از جمله برنامه‌های اداره کل ثبت و احوال آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت ۳ دیماه سالروز تأسیس سازمان  ثبت و احوال است.

حیرت انگیز افزود: هم اکنون آذربایجان غربی دو میلیون و ۵۰۶ هزار نفر جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند را دارد که از این تعداد دو میلیون و ۳۰ هزار نفر اقدامات لازم را برای دیافت کارت ملی هوشمند انجام داده اند که شامل ۸۰ درصد جمعیت واجد شرایط میشود.

وی بیان کرد: در هشت ماهه امسال ۴۱ هزار و ۷۷۴ رخداد ولایت در استان به ثبت رسیده که ۲۱ هزار و ۶۸۴ مورد آن پسر و ۲۰ هزار و ۹۰ مورد آن دختر بودند در واقع به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر چشم به جهان گشوده اند و چهار درصد کل ولادت های ثبت شده کشور در آذربایجان غربی اتفاق افتاده که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۹۶، ۶٫۸ کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان غربی افزود: بر اساس آمارهای ثبت‌شده نام‌های محمد، آیهان، امیر علی، ابوالفضل، علی، محمدطاها و امیر حسین در بین نوزادان پسر و نام‌های فاطمه، یسنا، زهرا، باران، آنیا، آوا، آیلین و نازنین زهرا در بین نوزادان دختر از بیشترین فراوانی و محبوبیت برخوردار هستند.

حیرت‌انگیز اظهار داشت: در هشت ماهه امسال تعداد ۹ هزار و ۸۰۳ مورد رخداد فوت در آذربایجان غربی به ثبت رسیده که پنج هزار و ۴۶۴ واقعه مربوط به آقایان و چهار هزار و ۳۳۹ واقعه مربوط به خانم‌ها بوده و به ازای هر ۱۰۰ خانم فوت شده ۱۲۵ مرد چشم از جهان فروبسته‌اند.

وی گفت: میزان نرخ عمومی فوت به ازای هر هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی ۴٫۴ درصد است و در این میان بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها، حالات بد تعریف‌شده و حوادث غیرعمدی به ترتیب بیشترین دلایل فوت ثبت شده‌اند.

حیرت‌انگیز بیان کرد: تعداد ازدواج‌های واقع‌شده در شش ماهه نخست امسال وثبت شده تا ۳۰ آبان ماه  ۱۳ هزار و ۶۴۵ مورد بوده که نسبت به مدت‌زمان مشابه خود در سال گذشته هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد و تعداد طلاق‌های واقع شده در ۶ ماهه امسال و ثبت شده تا ۳۰ آبان ماه دو هزار و ۹۴۳ مورد بوده  که در این زمینه نیز کاهش ۳٫۹ درصدی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین طول عمر زندگی مشترک ۹ سال است افزود: میانگین سنی اولین ازدواج  در آذربایجان غربی در بین مردان ۲۶ سال و نیم و در زنان ۲۲سال بوده و درزمینه طلاق میانگین سن برای آقایان ۳۶ سال و برای بانوان ۳۱ سال ثبت‌شده است.

مدیر کل ثبت و احوال آذربایجان غربی اظهار داشت: نرخ عمومی ازدواج به ازای هر هزار نفر از جمعیت ساکن در استان هشت مورد و نرخ عمومی طلاق ۱٫۸ واقعه است.

حیرت‌انگیز خبر از ثبت بیشترین میزان عمومی ازدواج در هشت ماهه سال ۹۷ درشهرستان‌های شوط، چایپاره، چالدران و کمترین آن در پلدشت، پیرانشهر و سردشت را داد و گفت: در این میان شهرستان‌های شاهین‌دژ و بوکان بیشترین میزان عمومی طلاق و چالدران و پلدشت کمترین میزان عمومی طلاق را نسبت به تراکم جمعیتی خود را داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست