اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پروژه طراحی شهری اراضی لشگر ۶۴ ارومیه در کمیسیون ماده ۵ استان تأیید و برای بررسی و تصویب نهایی به سازمان میراث فرهنگی کشور ارجاع داده شد.

جلیل جباری اظهار کرد: پس از بررسی همه جانبه جزییات طرح سامندهی برزگترین باغ درون شهری ارومیه در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان با طرح موافقت و مقرر شد برای بررسی و تأیید نهایی به سازمان میراث فرهنگی کشور و سپس به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارایه شود.

وی ادامه داد: مساحت این اراضی ۷۲ هکتار است که بر اساس طرح تفصیلی مصوب سال ۹۶ ، حدود ۹ هکتار آن به فضای باغ موزه ای اختصاص داده شده است. این اراضی داخل در محدوده شهر ارومیه واقع شده و بناهای تاریخی، فضای سبز و درختان مرتفع و سرسبز زیادی دارد که اجرای نهایی طرح فوق در آن ، باعث می شود به یکی از تنفس گاه ها و جاذبه های گردشگری مهم شهر ارومیه تبدیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: ۴۱ بنای تاریخی در محوطه سرسبز این اراضی قرار دارد که همگی از ارزش تاریخی برخوردارند و مجموع این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. لذا باتوجه به این ظرفیت بسیار بالا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای رونق و تبدیل این محوطه به کلکسیون ارزشمند تاریخی – طبیعی شهر، پیگیر است.

جباری گفت: طرح فوق، توسط تیمی از محققان دانشگاه شهید بهشتی مطالعه ، بررسی و تهیه شده است و امیدواریم به زودی مرحله عملیاتی آن شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست