اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان ایرانی در جای جای عالم افتخار آفرین هستند، گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته از ظرفیت پزشکان متخصص و مجرب ایرانی برای انجام عمل‌های پیشرفته جراحی و ارائه خدمات پزشکی بهره‌گیری می‌شود.ت:

علی‌اکبر گروسی در همایش روز پزشک با بیان اینکه سلامت و امنیت دو موضوع مهم و در ارتباط با یکدیگر هستند، اظهار کرد: امنیت یکی از بزرگترین و گواراترین نعمت‌های الهی است که با نعمت سلامتی جسم برابری می کند، همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن، شادی در زندگی بی‌مفهوم است اما به فرموده پیامبراکرم (ص)، کمتر کسی قدر نعمت بزرگ را می‌داند.

وی پزشکان را محور و ستون توسعه هر کشور  دانست و افزود: اگر یکی از نعمت امنیت و سلامت مخدوش شود زندگی به کام افراد تلخ شده و سخت می‌گذرد بنابراین باید قدر نعمت و امنیت را بدانیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: جامعه پزشکی، جامعه خوش‌نامی بوده و همه مردم قدردان خدمات جامعه پزشکی هستند، این تعریف و تجمید نبوده بلکه واقعیتی است که امروز تمام مردم دنیا خود را مدیون جامعه پزشکی می‌دانند.

وی تصریح کرد: در کشور ما در زمینه سلامت و پزشکی کارهای بسیار خوبی انجام شده و هم اکنون دارای شبکه گسترده‌ای از خدمات سلامت هستیم و بسیاری از کشورها از سیستم سلامت ما الگو گرفته و آن را پیاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان ایرانی در جای جای عالم افتخار آفرین هستند، گفت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته از ظرفیت پزشکان متخصص و مجرب ایرانی برای انجام عمل‌های پیشرفته جراحی و ارائه خدمات پزشکی بهره‌گیری می‌شود.

گروسی به جایگاه والای پزشکان اشاره کرد و گفت: پزشکان را قبل از دکتر، باید حکیم بدانیم چرا که در گذشته طبابت جایگاه خاص و بلندی داشته است و در تعاریف اسلامی حکیم معانی ویژه و والایی دارد، به طوری که یکی از صفات خداوند، حکیم بوده و حکیم به معنی به حد کمال رسیدن علم و عقل است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان یک ایرانی، موظف به دفاع از ایران، تلاش برای آبادانی آن و همچنین برجسته کردن خدمات پزشکی برای توسعه و بالا بردن نرخ توسعه پزشکی هستیم و همچنین مردم و مسوولان قدردان جامعه پزشکی و پزشکان به عنوان حکیم آرام بخش در جامعه ایفای نقش می‌کنند و سلامتی مردم پس از لطف خداوند با دستان پزشکان تحقق پیدا می‌کند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و پزشکان، داروسازان و رده‌های دیگر پزشکی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست