اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : روستای پر جمعیت راژان ارومیه با هر بار قطعی برق، همزمان قطع شدن آب را هم متحمل می شوند. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه می گوید: تامین آب پایدار روستای راژان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است تا چاه جدید مدار شود.

به گزارش کردپرس، روستای راژان با جمعیت ۵ هزار نفری پر جمعیت ترین روستای بخش سیلوانای ارومیه شناخته می شود. اما این روستا در سال های اخیر با مشکل مدوام قطعی آب روبه رو بوده است.

این مشکل بی آبی سالهاست تکرار می شود و سریال قطعی های پی در پی آب در روستای راژان به زودی وارد سال سوم خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اخیرا خرابی الکتروموتور شناور ایستگاه بین راهی «دوکانا» و «دزگیر» بر اثر نوسان جریان برق را عامل اصلی قطع آب در روستای راژان عنوان کرده است.

به گفته صابر خسروزاده؛ در راستای حل این مشکل و تامین آب پایدار در این روستا، شرکت آب و فاضلاب اقدام به حفر یک حلقه چاه در سال جاری کرده که در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم با تجهیز و وارد مدار کردن این چاه، مشکل تامین آب در این روستا به طور کامل مرتفع خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اضافه کرد: به دلیل سری و متوالی بودن ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب روستای راژان، در صورت هرگونه قطعی برق و یا خرابی احتمالی در یکی از ایستگاه‌ها به دلیل قرار داشتن راژان در انتهای خط، تامین آب این روستا دچار مشکل می‌شود.

هفته گذشته نیز در پی بارش برف دوباره آب این روستای پر جمعیت قطع شده بود. در ان زمان هم مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه گفته بود؛ به دلیل بارش برف و اتفاق پیش بینی نشده مربوط به اداره برق، جریان برق در یکی از سه ایستگاه پمپاژ آب بین راهی راژان قطع و بدنبال آن، افت فشار و قطعی آب در مناطق بالادست روی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست