اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار نقده از مهار آتش سوزی تالاب بین المللی “دورگه سنگی” این شهرستان با تلاش عوامل آتش نشانی و نیروهای مردمی و محیط بانی طی عملیاتی ۵ ساعته خبر داد.

محمد نوبخت نیا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آتش سوزی در ساعت ۱۰:۳۰ شب در تالاب اتفاق افتاده بود که بلافاصله اکیپ های آتش نشانی نقده و محمدیار به محل آتش سوزی اعزام شدند.

او ادامه داد: در مرحله نخست بعد از مهار آتش به دلیل وزش باد شدید ‌و شرایط نیزار تالاب، آتش دوباره زبانه کشید.

فرماندار نقده بیان کرد: با برآورد اولیه این آتش سوزی باعث تخریب حدود ۱۲ هکتار از تالاب بین المللی شد و در نهایت با تلاش عوامل آتش نشانی و محیط بانی حدود ساعت ۲ بامداد  آتش به کلی مهار شد.

نوبخت نیا او با بیان اینکه کارشناسان در حال بر آورد خسارات وارده به تالاب و موجودات زنده و پرندگان این زیستگاه هستند، تصریح کرد: عامل انسانی باعث این اتفاق بوده و با جدیت موضوع پیگیری و فرد یا افراد دخیل در این آتش سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و از بین تالاب‌های این شهرستان، تالاب‌های “درگه‌سنگی”، “حسنلو” و “یادگارلو” جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست