اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات حفاظت و احیای ابنیه تاریخی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه خبر داد.

جلیل جباری اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری بخشی از پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به عنوان باغ‌موزه تعریف شده است.

او افزود: در این پادگان تعدادی بنای تاریخی وجود دارد که با بررسی‌های انجام شده واجد ارزش شناخته شدند که قابلیت تبدیل به موزه شدن را دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: براین اساس این اداره‌کل برحسب وظیفه ذاتی و از محل اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، مرمت و حفاظت از دو بنای تاریخی این پادگان را آغاز کرده است.

جباری تصریح کرد: برای اجرای عملیات مرمت و احیای بناهای تاریخی اراضی لشکر ۶۴ ارومیه، در چندین ماه گذشته بارها مذاکرات و ملاقات‌های مختلفی با مسئولان ارتش و سایر مسئولان مربوطه انجام شده است.

او بیان کرد: در نهایت با تلاش‌ها و پیگیری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی مجوز لازم برای شروع عملیات مرمتی در پادگان لشکر ۶۴ ارومیه صادر شد.

به گزارش کردپرس، این اراضی و مجموعه بناهای پادگان لشکر ۶۴ ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده و احیای ارزش‌های فضایی موجود با توجه به سابقه‌ی تاریخی و ظرفیت‌های زیست بومی از مهم ترین دستاوردهای اجرای طرح یکپارچه‌سازی‌ اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به شمار می‌رود.

در مجموع این اراضی ۷۲ هکتار است که بر اساس طرح تفصیلی مصوب سال ۹۶ ، حدود ۹ هکتار آن به فضای باغ موزه ای اختصاص داده شده است. این اراضی داخل در محدوده شهر ارومیه واقع شده و بناهای تاریخی، فضای سبز و درختان مرتفع و سرسبز زیادی دارد که اجرای نهایی طرح فوق در آن ، باعث می شود به یکی از تنفس گاه ها و جاذبه های گردشگری مهم شهر ارومیه تبدیل شود.

۴۱ بنای تاریخی در محوطه سرسبز این اراضی قرار دارد که همگی از ارزش تاریخی برخوردارند و مجموع این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست