اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۷۹هزار مسافر از مرزهای ۵ گانه استان تردد کرده اند.

ارسلان شکری با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۱۷۹ هزار مسافر از مرزهای بازرگان، رازی، تمرچین، سرو و پلدشت تردد کردند، افزود: بیشترین تردد از مرز بازرگان، رازی و تمرچین ثبت شده است.

وی ادامه داد: مرز بازرگان ماکو با حدود ۷۱ هزار تردد و رازی خوی با نزدیک به ۶۲ هزار تردد در کنار تمرچین پیرانشهر در ورودی شمال عراق با ۲۵ هزار تردد بیشترین ترددها در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: از این میزان ۱۵۸ هزار فقره تردد مربوط به سه مرز آذربایجان غربی با ترکیه شامل بازرگان، رازی و سرو در شهرستان‌های ماکو، خوی و ارومیه بوده است.

شکری خاطرنشان کرد: پایانه مرزی سرو نیز با ثبت تردد بالغ بر ۱۶ هزار نفر در رتبه چهارم قرار گرفته و مابقی ترددها نیز از پایانه مرزی پلدشت انجام شده است.

وی اضافه کرد: طبق آمار دریافتی از مرزهای استان، متوسط تردد روزانه ثبت شده در مرزهای آذربایجان غربی ۱۲ هزار که با توجه به مسدود بودن مرز در سال گذشته، غیرقابل مقایسه با نوروز ۱۴۰۰ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۶ هزار تردد نیز در این مدت از مرز سرو ارومیه انجام شده و مقدار کمی نیز در مرز پلدشت ثبت شده است.

شکری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی مصادف با ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا پایان روز نهم فروردین سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱.۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین مدت کل تردد انجام شده در استان نیز ۷ میلیون و ۴۱۱ هزار خودرو بوده که این مقدار حاکی از افزایش ۳۱.۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

آذربایجان غربی پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، تمرچین پیرانشهر در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست