اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مقررات بانکی اخذ اعتبارات توسط سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی تسهیل شود.

وحید جلال زاده، در سی و پنجمین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان با بیان اینکه تشکیل قرارگاه امنیت غذایی نقش مهمی در مدیریت بازار دارد، افزود: باید زیرساخت ها و امکانات لازم برای عملیاتی کردن دستورالعمل ها و مصوبات این قرارگاه در استان فراهم شود و تمامی عوامل و دستگاه های ذیربط در این زمینه با جهاد کشاورزی همکاری کنند تا مردم اثرات نظارت و مدیریت این قرارگاه را در مدت زمان کم تشکیل آن مشاهده کنند.

او با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب محصولات کشاورزی کشور به شمار می رود، گفت: در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان مشکل وجود ندارد، بلکه عدم توزیع مناسب یکی از مشکلات مهم در سطح بازار استان به شمار می رود.

 جلال زاده با اشاره به مشکل بازار پس از تولید سیب در استان گفت: متاسفانه هر ساله در زمینه بازار پس از تولید سیب با مشکلات زیادی از جمله نبود ناوگان یخچالدار، مشکل سورت و بسته بندی و موانع صادراتی مواجه هستیم که باید برنامه ریزی اصولی توسط مسولان استانی برای رفع این مشکلات انجام گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید سیب صنعتی در استان نیز افزود: باید اصلاح و جایگزینی باغات فرسوده و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود تا در یک بازه زمانی مشخص میزان تولید سیب صنعتی به حداقل کاهش یابد.

جلال زاده اظهار کرد: باید نقشه راه سیب استان تدوین و عملیاتی شود تا در زمینه اصلاح ارقام سیب تولیدی، فرآوری و قیمت گذاری فروش داخلی و صادرات تصمیمات اساسی و به موقع اتخاذ شود.

او با اشاره به پیگیری تخصیص اعتبارات لازم از بانک کشاورزی برای راه اندازی واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: باید مقررات بانکی اخذ اعتبارات توسط سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی واحدهای سورتینگ و بسته بندی تسهیل شود.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ٣٨٠هزارتن سیب موجود در سردخانه های استان بر رفع موانع صادراتی تاکید و اعلام آمادگی کرد تا زمینه رفع این مشکلات در مجلس مطرح و زمینه حل آنها فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست